Geheugen problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

GooGooJansen

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2006
Hallo,
Ik heb van een vriend 2GB geheugen gekocht en dus ook erin geplaatst (zij hebben een eigen elektronica winkel). Nu geeft de PC maar 3.5GB terwijl ze echt allebei 1GB zijn (ik had nog twee sticks van 1GB). Intotaal moet het dus 4GB zijn. Maar goed, dit is niet een groot probleem.
Het grootste probleem is dat mijn PC soms uitvalt of dat ik Geheugen fouten krijg als ik een bestand wil openen (of uitpakken...). Is hier iemand die me kan helpen? Of gewoon teruggeven?

Groeten,
GooGooJansen

hoi

dat ie maar 3.2gb "ziet" dat klopt wel.(32bits versie)of gebruikt je videokaart wat??

het nieuwe geheugen is wel compatible met elkaar?(mobo,oude,nieuwe geheugen)

probeer eens 1 voor 1 met alleen het nieuwe geheugen.

je zou ook een memtest kunnen doen
http://www.memtest86.com/

Laatst bewerkt:
Ik heb alle stickjes 1 voor 1 erin gehad en het werkte allemaal. Daarna heb ik eerst een nieuwe gedaan, dan nog een nieuwe (in dezelfde kleur) en daarna de oude een voor een erin gedaan. Tussendoor getest of Windows het deed (die misde een bestand door een geheugen reepje :eek:). En nu valt die soms uit.

Ik moet eerst eens een CD kopen en dan branden. Nu ga ik naar school, bedankt alvast!

Windows XP/Vista (32 Bits versie) kan geen 4 Gb gebruiken.
Windows kan bij de eigenschappen wel laten zien dat je 4 Gb in de Pc hebt maar hij gebruikt maar tussen 3,2Gb en 3,5Gb.

Als je de volle 4 Gb wilt gebruiken zul je over rmoeten gaan naar de 64 bits versie van Xp of Vista.

Je kunt hier niet aan doen.

Laatst bewerkt:
Hallo,
Ik heb van een vriend 2GB geheugen gekocht en dus ook erin geplaatst (zij hebben een eigen elektronica winkel). Nu geeft de PC maar 3.5GB terwijl ze echt allebei 1GB zijn (ik had nog twee sticks van 1GB). Intotaal moet het dus 4GB zijn. Maar goed, dit is niet een groot probleem.
Het grootste probleem is dat mijn PC soms uitvalt of dat ik Geheugen fouten krijg als ik een bestand wil openen (of uitpakken...). Is hier iemand die me kan helpen? Of gewoon teruggeven?

Groeten,
GooGooJansen

Hoi,

Dan heeft die vriend je mogelijk ook verteld dat geheugenmodules van een verschillend merk en/of met name verschillend type incompatible kunnen zijn (ofwel: niet met elkaar kunnen 'samenwerken') waarschijnlijk is daar bij jou sprake van.
Om uit te proberen of het nieuwe type in jou pc goed functioneert, kan je de oude er geheel uit laten en alleen de nieuwe plaatsen. Gaat dát goed, dan is dat de oorzaak niet.

Verdere info: geheugenmodules hebben een verschillende kloksnelheid (Mhz). Bij het plaatsen van modules met een verschillend Mhz, wordt de snelheid altijd aangepast aan die met de laagste. Dit heeft tot gevolg dat het 'bijplaatsen' van geheugen niet altijd het gewenste - snelheidsverhogende - effect heeft.

Hoi,

Dan heeft die vriend je mogelijk ook verteld dat geheugenmodules van een verschillend merk en/of met name verschillend type incompatible kunnen zijn (ofwel: niet met elkaar kunnen 'samenwerken') waarschijnlijk is daar bij jou sprake van.
Om uit te proberen of het nieuwe type in jou pc goed functioneert, kan je de oude er geheel uit laten en alleen de nieuwe plaatsen. Gaat dát goed, dan is dat de oorzaak niet.

Verdere info: geheugenmodules hebben een verschillende kloksnelheid (Mhz). Bij het plaatsen van modules met een verschillend Mhz, wordt de snelheid altijd aangepast aan die met de laagste. Dit heeft tot gevolg dat het 'bijplaatsen' van geheugen niet altijd het gewenste - snelheidsverhogende - effect heeft.

Ik ben best wel een computerfreak en heb al meerdere in elkaar gezet. Zonder problemen. De twee modules waren van Kingston en hetzelfde type, de andere twee waren ook van Kingston en hetzelfde type (ander type dan de nieuwe, maar dit zou toch moeten werken). De PC staat nu al 12 uur aan zonder probleem dus ik wacht nog heel even af...

Oke allemaal, stomme fout van mij. Ik heb mijn vriend op zijn woord geloofd maar de sticks zijn totaal verschillend. Morgen dus teruggeven en andere vragen :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan