Geheugen schrijft te traag weg?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dominuz

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2005
Berichten
99
Hallo,

Ik denk dat m'n geheugen wat te traag wegschrijft. Ik heb 512 mb in mn laptop nu, en als ik photoshop open, en dan in everest mn memory ga checken, heb ik altijd nog maar rond de 30 mb over, wat als gevolg heeft dat photoshop dus erg traag gaat werken/vastloopt, laat staan dat ik er nog andere programmas bij kan draaien. Ik denk dat dit de veranderen is in mn bios? De frequentie veranderen dus... Ik heb hier echter geen ervaring mee, maar ik denk dat er hier wel mensen zijn die me hiermee kunnen helpen..?
Ik hoor het wel,
Laurens
 
daar noem je ook wel wat op ook.
potoshop is nu eemaal een zwaar programma.
denk er een over voor geheugen uitbreiding.
512 is wel erg minimaal
 
Heb je een virtueel geheugen (wisselbestand) ingesteld?
Vuistregel is 1,5 tot 2 maal je fysieke geheugen, dus voor jou 768 tot 1024.

Instellen via Deze computer, Eigenschappen, Geavanceerd, Prestaties, Geavanceerd, onderaan Virtueel geheugen, klikken op Wijzigen.
Daarna instellen op systeemschijf (waar OS op zit).

Geen oplossing? Kijk als je Photoshop open hebt staan in Taakbeheer onder tab Processen.
Zie je een proces dat, behalve Photoshop, (erg) veel geheugen gebruikt?

(Bij mij draait Photoshop op XP Pro SP2 met 512 Ram en 768 swapfile zonder problemen.)
 
Boeing_737 zei:
Heb je een virtueel geheugen (wisselbestand) ingesteld?
Vuistregel is 1,5 tot 2 maal je fysieke geheugen, dus voor jou 768 tot 1024.

Instellen via Deze computer, Eigenschappen, Geavanceerd, Prestaties, Geavanceerd, onderaan Virtueel geheugen, klikken op Wijzigen.
Daarna instellen op systeemschijf (waar OS op zit).

Geen oplossing? Kijk als je Photoshop open hebt staan in Taakbeheer onder tab Processen.
Zie je een proces dat, behalve Photoshop, (erg) veel geheugen gebruikt?

(Bij mij draait Photoshop op XP Pro SP2 met 512 Ram en 768 swapfile zonder problemen.)