Geheugen slechts gedeeltelijk herkend

• Onderwerp starter Onderwerp starter Koers
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bios versie 1.05

Welke gegevens moet ik verder noteren bij opstarten?

Laatst bewerkt:
BIOS Type Award® BIOS File Sizes 393KB

Version 1.5 Update date 2006-8-21

Update Description - Showed full memory size(4G) at bios post screen directly.
- Fixed use 533 CPU + 667 memory system will unstable.
- Updated CPU micro code
- Enhance memory compatibility.

Dit staat er bij MSI, nee heb je, proberen maar, denk ik dan.

En wat gaf het biosbootscreen aan?

BIOS Type Award® BIOS File Sizes 393KB

En wat gaf het biosbootscreen aan?

Alleen de versie, daarna start hij alles op, geeft geen bijzondere dingen aan.
Ik vind het wel behoorlijk eng om te doen, (bios updaten) ik hoor zoveel nare verhalen daarover.

EDIT) tijdens opstarten staat er W72351MS v1.5 081806
Memory frequency for DDR2 533 (Dual Channel Mode) EM 64TCPU

Het zal dus weinig zin hebben de bios up te daten, gezien ik al versie 1.5 heb.
Hoewel MSI live update wel zegt een update te hebben voor mijn bios namelijk versie 1.5......
Ook everest geeft als suggestie de bios te updaten, hoe kan dat nou als ik al versie 1.5 heb. (dat bevestigd everest
ook) :(

Daarnaast bedenk ik me nu pas dat het geheugen helemaal niet werkt, die 256 MB is het geheugen van mijn grafische kaart.

Laatst bewerkt:
Is denkelijk toch een andere, die erop staat, is van 18-08-2006, en op hun site van 21-8-2006, vreemd.

Als het wil, laat hem updaten, baat het niet,............

Toch blijf ik denken, dat de incompatibiliteit de oorzaak is.

Is denkelijk toch een andere, die erop staat, is van 18-08-2006, en op hun site van 21-8-2006, vreemd.

Als het wil, laat hem updaten, baat het niet,............

Toch blijf ik denken, dat de incompatibiliteit de oorzaak is.

Ik heb zowel de MSI als pqi gemaild, wacht even hun reactie af voordat ik het bios ga updaten. Ik begin ook te denken dat het aan de incompatibiliteit ligt, onbegrijpelijk dat tweakers het moederbord en het geheugen samen in de best buy guide hebben opgenomen.

Laatst bewerkt:
Ondertussen even wezen zoeken op engelse forums en ik ben er nu denk ik achter wat het probleem is. Het moederbord schijnt wat problemen te hebben met geheugen dat meer dan 1.8 volt moet hebben. Gezien mijne 2.0 moet hebben kan dat het 1 en ander verklaren.

Zal MSI eens vragen of de laatste bios update dit verhelpt.

Als dat zo is, mag je hem ook hoger zetten, indien mogelijk, b.v. op 2,1, een verhoging van 5% is niet schadelijk, weet niet hoe hoog je deze in kunt stellen, maar als hij op 2 volt te weinig sap levert, kan het sowieso geen kwaad.

Als dat zo is, mag je hem ook hoger zetten, indien mogelijk, b.v. op 2,1, een verhoging van 5% is niet schadelijk, weet niet hoe hoog je deze in kunt stellen, maar als hij op 2 volt te weinig sap levert, kan het sowieso geen kwaad.

Ben tot de 2.15 gegaan, maar zonder resultaat.

Hier een quote van het engelse forum:
Wat ze met el-crapo moemory bedoelen snap ik niet.

t was a fairly common issue with SOME 965 boards, Gigabyte P965-DQ6 is one. that during the VERY FIRST boot, memory that required more than the standard 1.8V DDR2 voltage would not be recognized by the motherboard and it would not boot. It has also been reported and confirmed that some muskin and perhaps some other brands of memory that is rated at 1.8V also has this initial boot up issue. The common work around is to boot the board with plain jane 1.8V el-crapo memory, go into the bios and raise the memory voltage adjustments and that will solve the issue. However if you ever need to clear the bios you will need the el-crapo memory again to be able to boot and get into the bios. Some brands or models of a brand may have had a bios update by now to fix this, the DQ6 has not.

El-cheapo, wordt hetzelfde mee bedoeld, crab geheugen, rommel dus, maar niet iedereen heeft zo'n geheugenlatje liggen, die normaal op 1,8 v werkt.

Maar dat geldt niet, in dit geval, zij konden er niet van opstarten, wat dus met dat geheugen werd omzeilt.

Jammer dat ze niet aangeven tot hoever je mag gaan met verhogen van de Volt. Ik ben anders bang dat ik mijn garantie kwijt raak, of kunnen fabrikanten dat niet zien?

Voor 10€ kon ik het geheugen laten testen.

Op een ander forum gaven ze de tip een andere voeding te nemen.
Ik heb nu een Chieftech voeding van 350 Watt met de volgende specificaties.

Dc Out put -12V +5 VSB

+12 V1 +12 V2 0,5 A 2A
10 A 15A 6W 10 W
120 W 180W

Denk je dat het daaraan kan liggen?

Ik heb dus een Core 2 duo 6300
Geforce 7900 Gs
MSI Neo-f moederbord
1 dvd brander
toetsenbord/muis
2.1 setje
Fan van de voeding, fan van de processor en van de videokaart
beeldscherm

en dat is het eigenlijk wel

Laatst bewerkt:
Het is toch pas nieuw geheugen, de verkoper had het moeten controleren, of deze compatible was, als argument, goed te gebruiken.

De voeding is idd wat krap, maar bij een goed merk, zou het moeten kunnen.
En dat dan alleen het geheugen niet wordt gezien, daardoor, lijkt mij sterk.

Eventueel te testen door alle overbodige eraf te halen, met alleen één harde schijf, en de rest wat nodig is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan