geheugen snelheid

Status
Niet open voor verdere reacties.

frankwannet

Inventaris
Lid geworden
6 jun 2006
hallo

ik heb in me pc 1024 mb geheugen zitten
2x 256mb en 1x 512mb

nu staat er in everest dat ie op 200 mhz draait

klopt dit??

type geheugen:kingston kvr400x64c3a
en dit type dus in 512 en 256 mb

mijnmoederbord is een asus p4s800

hoe kan ik en of dat wel kan mijn geheugen sneller krijgen??

voorbaat dank

Hij draait nu op pc1600, als je de laatste bank leeg laat, en het is pc3200 geheugen, wat je hebt, kun je de 400mhz in de bios instellen, ben alleen bang dat het niet gaat werken, en is max. pc2700 te halen, 333mhz, zet hem ook op SPD.

Zet hem op auto, zie je wat haalbaar is, wel met de laatste bank leeg, wat ook in je manual staat.

ik heb 3 banken in het bord en als ik de laatste leeghaal kan ik dus max 512+256 mb erin doen?

en wat is spd??

Zoals ik al aangaf, lees je manual eens, staat het allemaal netjes in, heb je hem niet, haal hem op bij Asus.:)

Serial Presence Detect. Een EEPROM (ROM chip) op de geheugenmodule waarin alle parameters staan met hun waarde plus extra info over de fabrikant en het type module. Het BIOS leest de SPD uit via de System Management Bus en stelt de parameters overeenkomstig de waardes in de SDP in. Het gevolg is dat er niet in het BIOS hoeft te worden gefrutseld om de module goed te laten functioneren.

Een optie is om in het BIOS de SPD te overrulen en handmatig instellingen te doen. Dit laatste kan je doen om het maximale uit de module te halen; vaak is een geheugenmodule tot strakkere (lees: snellere) timings in staat dan door de SPD wordt aangegeven (dit i.v.m. stabiliteit en Jedec of Intel standaarden).

heb net in de bios gekeken

memory staat op auto en staat op spd

als ik goed begrijp kan ik dus beter 2 banken van 1 gig in doen als dat ik nu dus 2x256 en 1x 512 erin heb zitten

hoe meer banken des te langzamer die wordt

Jeb, of 2 x 512, PC3200, dan draait hij op zijn snelst, maare, met gewoon huis, tuin en keukenwerkt, merk je er allemaal niet zo veel van, hoor.

En nee, alleen de laatste bank verminderd de snelheid.

nou ja huis tuin keuken........

ik wil er wel goed mee gamen
en had al gemerkt dat nu het dubbele is (van 512 naar 1024 )dat beter was maar ja je wilt soms meer he

tnkx

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan