geheugen terug na hard disk crash?

Status
Niet open voor verdere reacties.

bloober

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2006
even een vraagje mischien heel stomme maar mijn hd is gecrasht en ik heb nu windows op een 2e hd geinstalleerd en nu is mijn vraag hoe ik de bestanden die op no. 1 staan op no. 2? even wetende dat no. 1 natuurlijk een wachtwoord had om in te loggen. wat is dan het slimste om te doen? (herstarten vanaf no. 1 wil niet)

afhankelijk van de formattering, en instelling van de XP is installeren op 2 e hd als de 1e niet is aangesloten, dan 1e weer aansluiten en dan gewoon de bestanden die je nodig hebt overnemen.

dus de formattering moet gelijk zijn en de xp instellingen? en ik heb het al eerder geprobeerd maar het wil op de een of andere manier gewoon niet lukken moet booten roept mijn pc constant: primaire mastre failure en dan van dat problemen overmijdelijk zijn :S :(

Begrijp ik het goed, hd 1 is gecrashed, die eruit halen en als slave instellen. Windows installeren op hd2 (master), daarna proberen of je de oude hd kunt lezen om zo de bestanden over te kunnen zetten.

Drup zei:
Begrijp ik het goed, hd 1 is gecrashed, die eruit halen en als slave instellen. Windows installeren op hd2 (master), daarna proberen of je de oude hd kunt lezen om zo de bestanden over te kunnen zetten.

dat is dan een probleem want als ik dat doe zegt mijn pc met het booten primairy slave failure maar windows boot dan wel vanaf no. 2, maar als ik dan kijk in deze computer staat er maar 1 hd :S

Probeer eens te booten vanaf de hd2, zonder hd 1 aangesloten op de ide-poort, werkt alles dan wel. Zoja, kijk dan nog eens goed naar de slave-instellingen van hd 1, voordat je die terugplaatst.
Evt. in de bios kijken of de herkenning van de harde schijven op auto staat, dan zou alles moeten werken, je kan dan niet meer booten van hd1 (slave)

ik heb dat al eerder geprobeerd en booten zonder hd 1 lukt wel maar zet ik hd 1 op slave/master wat voor stand ook (en ja ik heb er goed naar gekeken) lukt het niet om te booten, ik heb ook naar de bios gekeken en hij herkent de schijf hd1 wel maar kan er simpel weg niet van booten of herkennen in windows :S

Dan ben ik bang dat die HD toch echt overleden is, heb je dat progje van Serverdude al geprobeerd?
Evt. kijken op de site van de fabrikant of daar een testprogje op te halen is.
Zie je misschien kans om die schijf eens in een andere pc te zetten, kijken wat er dan gebeurt.

Serverdude zei:
dan is de schijf defect, en vrees ik dat je niet veel zal kunnen recupereren ,

probeer eens met testdisk

Met TestDisk kun je gewoon de schijfinformatie herstellen, zonder dataverlies.

http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk

(dankjewel Lange Pier)

Dat is inderdaad een machtig progje, en ook te verkrijgen voor Dos, deze op een opstartflop erbij zetten je kunt bij elke schijf die door de bios wordt herkent.

Lange Pier zei:
Dat is inderdaad een machtig progje, en ook te verkrijgen voor Dos, deze op een opstartflop erbij zetten je kunt bij elke schijf die door de bios wordt herkent.

hoe doe je dat precies dan? :S

Een opstartflop brouwselen, en TestDisk voor DOS downloaden, deze erbij zetten, op de opstartflop, hiervan opstarten, dus de bootsequence aanpassen in de bios, zodat de flop als eerste staat, en opgestart achter de A: prompt het progje opzoeken en starten, staat bij wat je kunt doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan