geheugen testen

Status
Niet open voor verdere reacties.

zwolski

Gebruiker
Lid geworden
23 apr 2006
Hallo,

Weet iemand of er een programma is om je geheugen te testen? En dan elk geheugenblok afzonderlijk?

Heb het vermoeden dat 1 van mn geheugenblokjes niet deugt. :( Dus vandaar!
Heb DDR ram. Heb af en toe het probleem dat ie restart uit zichzelf!

Alvast bedankt voor jullie antwoorden

memtest86 je kan er een live cd van downloaden zodat hij alle geheugen kan testen. Als je zo'n programma onder windows draait kan hij nooit al het geheugen testen.
http://www.memtest86.com/memtest86-3.2.iso.zip
Eerst even unzippen en dan de iso image op een cd branden.

Overigens kan dat memtest86 ook via knoppix linux live cd. Bij opstarten moet je dan even kijken in het opstartmenu hoe je die memtest start. Heb je meteen een leuke linux live cd om te spelen: http://www.knopper.net

hallo,

Bedankt allereerst.
Ik heb het bestand uitgepakt en op cd gebrand. Heb verder geen idee wat ik nu moet doen! help....

Alvast bedankt!

Je compu opnieuw opstarten en je bios ingaan (waarschijnlijk) door op del of een andere toets die je bios aangeeft te drukken als je computer dat aangeeft. Is meestal zoiets als 'press del to enter setup'. Dan moet je 'boot sequence' (of iets dat daar op lijkt) zoeken en zorgen dat je pc eerst van cdrom start voordat hij van (waarschijnlijk) ide-0 start.Cd erin en gaan!

Ik heb het bestand uitgepakt op cd gebrand als iso, vervolgens geprobeerd om vanaf cdrom op te starten maar hij gaat gewoon na windows. Heb als first boot device cdrom aangegeven en de andere 2 op disable maar toch gaat ie naar windows en hij leest waarschijnlijk het iso bestand van de cd niet!

Hoe nu verder?

Bedoel je de geheugenblokjes apart op een reepje geheugen? Dat gaat niet(en ik zie ook het nut er neit van in:confused: je kunt ze toch niet vervangen...) Of bedoel je aparte reepjes geheugen testen? De enigste mogelijkheid is om ze er uit te halen en dan afzonderlijk te testen.

Inderdaad wordt er bedoelt de geheugen reepjes apart te testen, niet de "blokjes".:)
Je zegt de ISO gebrand te hebben, maar heb je gewoon het ISO bestand op de cd-rom gebrand of als Image gebrand. Met bijvoorbeeld Nero gaat dat via "beeld branden"(burn image). Een los ISO bestand op cd-rom zal niet gaan werken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan