Geheugen toegevoegd Prestatie index veranderd niet (RAM)

Status
Niet open voor verdere reacties.

kingpin

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2002
Ik heb het geheugen van mijn Desktop van 1GB naar 2 GB opgeschroefd.

Het Vista indroductiecentrum geeft aan dat mijn computer nu 2GB geheugen heeft.
Echter, na herindexeren van het systeem blijft de Windows Prestatie index bij "Geheugenbewerkingen per seconde" score op 4,5 staan, evenveel als toen hij nog 1GB had.

Is dit normaal?
Ik heb mijn Vista notebook ook geupgraded naar 2GB en daar was wel een duidelijke verbetering in de prestatie index zichtbaar.

De score wordt bepaald door het component wat de laagste waardering krijgt.

De totaalscore blijft idd. hetzelfde maar je RAM score zou toch moeten verbeteren als je er meer geheugen in steekt?

Hij berekent het aantal geheugenbewerkingen per seconde, dus niet de totale grootte. Als allebei je geheugen even snel werkt, kan je er nog zoveel in doen maar verandert er niets.

Ik was al bang dat mijn geheugen misschien kapot was maar dat is het gelukkig dus niet.:thumb:

Overigens zul je in het "werken" met Vista dit wél merken. Je systeemprestatie is enkel een graadmeter. Met 2 GB RAM zal er minder vaak naar de schijf geschreven hoeven te worden, iets wat de prestaties ten goede komt.

@The7thStranger: Kun je contact met me opnemen aub? Je PB en E-mail staan uit.

Laatst bewerkt:
Overigens zul je in het "werken" met Vista dit wél merken. Je systeemprestatie is enkel een graadmeter. Met 2 GB RAM zal er minder vaak naar de schijf geschreven hoeven te worden, iets wat de prestaties ten goede komt.

Ik heb idd. gemerkt dat de prestatie wel verbeterd met die 2GB.

Het valt me trouwens wel op dat de prestatie index zelfs bij Vista Ready PC's niet erg scheutig is met hoge ratings, vaak is het de videokaart die de prestatie index nadelig beinvloed.

Klopt.
En er is ook geen schaal aan verbonden (5/10 ofzo). Dus het is een "beetje vaag".
Maar sommige programma's vereisen een minimale score. Aangezien dit vaak met de videokaart te maken heeft, is de laagste score bepalend voor de eindscore.

De schaal loopt van 1 tot 5.9 heb ik vernomen. Omdat Microsoft Amerikaans is werken ze niet met schalen van 1-10. Daar werken ze met F-A (zoals op scholen daar). En inderdaad, je merkt wel dat je pc sneller is. Alleen die index geeft het gewoon niet aan. Nou vind ik het helemaal een beetje vreemd geregeld hoor. Ze willen je gewoon laten denken dat je pc slecht is en dat je Vista Ultimate moet kopen zodat het beter loopt. Die extra's zouden het 'moeten versnellen' Ik heb zelf een laptop van bijna 1000 euro die maar een index van 2,8 heeft...

Groetjes,

Kevin

Laatst bewerkt:
Ik zou niet weten waarom een PC met ultimate beter loopt.. Meer programma's en services maken het theoretisch nog langzamer dan, bv, Home Basic.

Voor zover ik weet zit er helemaal geen schaal aan (dus ook geen A/F) maar ik heb me daar niet echt in verdiept :).

Laatst bewerkt:
Toch zal het wel een totaal plaatje zijn van de pc.
Zeker gezien ik een P4 2.8 GHZ heb, en toch een behoorlijke waardeering krijg.
Mijn laagste waardering is dus ook het RAM geheugen.(1GB)

6lbsz7l.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan