Geheugen totaal?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Markibm

Gebruiker
Lid geworden
14 jun 2009
Berichten
21
Ik heb windows7 en dat hoort minimaal 4gb te zien.
Ik heb nu ipv 3gb 4 gb erin zitten en als ik met deze computer kijkt zegt het systeem: 4.00GB (2.91 GB bruikbaar) kan je daarvoor nog iets instellen in bios dat je windows alle 4 gb ziet? want bij het begin bij bios system information ziet die ook 4gb
 
Heb je Windows 7 32 bits of 64 bits?

En heb je soms een onboard video-chip?
 
Windows 7 Ultimate en ja on board ik bedoel windows 7 32 bits
 
Laatst bewerkt:
Ok

De 32 bits Windows versies kunnen met maximaal 3,25Gb intern geheugen werken, wil je meer gebruiken, dan moet je de 64 bits nemen.

Daarnaast heb je dus video on board, en die videochip gebruik ook een deel van je interne geheugen om te kunnen werken!
 
Maar kan ik nu nog van 32 bits naar 64 bits overstappen!?
Oorspronkelijk zat er vista 32 bits op?
En bij 64 bits zie ik wel de 4 gb?
 
Wil je overstappen naar de 64 bits versie, dan moet je een compleet nieuwe installatie doen.

Dan gebruik je dus de 4Gb intern geheugen minus het deel dat je videochip gebruikt
 
Ja oke maar ik heb nu windows 32 bits en kan dus nog wel overstappen naar 64 bits!? en kan mijn laptop dat ook aan!?:eek:
 
Ik heb een Compaq Pressario CQ60-140ED

Productnaam CQ60-140ED
Productnummer FT238EA
Microprocessor Intel Core 2 Duo processor T5800 van 2 GHz
Microprocessor Cache 1 MB level 2 cache
Geheugen 4096 MB
Videographics Intel Graphics Media Accelerator 4500MHD
Videogeheugen Tot 1277 MB
 
Oh nouja maar ik kan niet het bios zodanig aanpassen dat systeem windows 7 wel de 4 gb laat zien bij deze computer?
 
Maar het is niet zo dat als ik van windows 7 naar windows vista terug gaat ik wel de 4 gb ziet want ik heb een pc en daar staat :

32 bits besturingssysteem en geheugen 4,00 GB ram
 
Hoi,

Neen, zoals al gezegd door Mrmusic zal je daar een 64b versie voor moeten hebben....
 
Hoi !

Als je Win 7 RTM 64-bits wilt downloaden stuur me maar een mailtje.

Greetz,

Harry.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan