Geheugen uitbereiden laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

hallorob

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 nov 2007
Ik heb hier 2 keer 512mb ddr2 geheugen voor een laptop. Deze komen uit een acer laptop van een half jaar oud. Ik wil ze graag in een andere laptop ,een dell insperion 6000, plaatsen. Mijn vraag is of dit gaat werken?

Ik weet dat deze laptop ook DDR2 geheugen gebruikt en maximaal 2gb aan intern geheugen kan verwerken dus dat moet geen problemen opleveren. Alleen heeft de dell laptop geheugen dat werkt met 400mhz en het geheugen uit de acer laptop werkt met 677mhz.

Gaat dit problemen opleveren?

je kan het proberen, alleen dat geheugen van 667 mhz gaat dan wel lopen op 400 mhz.

Oke, maar dat is niet zo'n probleem.

Maar het is niet zo dat de laptop stuk kan gaat omdat ik er dit geheugen in probeer te zetten?

dat geloof ik niet, ik heb het ook vaker gedaan toen ik nog niks ervan wist, maar het is altijd goed gegaan.

je kan het proberen, alleen dat geheugen van 667 mhz gaat dan wel lopen op 400 mhz.

Huh? waarom? Dat is niet automatisch waar. Als het moederbord geheugen ondersteund van 667 Mhz, dan zal dit geheugen gewoon op deze snelheid lopen.

Je kunt de modules gewoon (1 voor 1) plaatsen (als ze passen :)) en de machine aanzetten. Zorg er wel even voor dat het voltage voor de geheugenmodules in de bios op automatic staat (dit is praktisch altijd zo, maar stel dat je hem net op 2,2 volt hebt staan, dan kan die andere module dat niet zo leuk vinden.

De laptop gaat dus zeker niet stuk, de geheugenmodules lopen eerder kans om defect te raken.

Succes

Huh? waarom? Dat is niet automatisch waar. Als het moederbord geheugen ondersteund van 667 Mhz, dan zal dit geheugen gewoon op deze snelheid lopen.

Je kunt de modules gewoon (1 voor 1) plaatsen (als ze passen :)) en de machine aanzetten. Zorg er wel even voor dat het voltage voor de geheugenmodules in de bios op automatic staat (dit is praktisch altijd zo, maar stel dat je hem net op 2,2 volt hebt staan, dan kan die andere module dat niet zo leuk vinden.

De laptop gaat dus zeker niet stuk, de geheugenmodules lopen eerder kans om defect te raken.

Succes

volgens mij is het zo dat je geen 2 verschillende geheugenbankjes op 2 verschillende snelheden (mhz) kan laten draaien

Correct, ik begreep alleen uit het verhaal dat hij de modules ging vervangen. (dus de ouwe eruit) mocht dat niet het geval zijn heb ik het verkeerd begrepen en heb je helemaal gelijk..

Excuses

Klopt inderdaad, ik heb beide geheugens vervangen. De Voltage stond op autom. en de geheugens draaien nu op 400 hmz!

Werkt dus prima! Dank u.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan