Geheugen uitbreiden doorgebrand

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mulmuisje

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2002
Beste computerhelpers,

Ik had 256 MB intern geheugen, heb er 512 bij gezet i.v.m. videobewerking. Op advies van de winkel die 512 in het eerste slot en die 256 in het tweede. Na starten van de PC hoorde ik drie piepjes. Heb de nieuwe eruit gehaald en de oude weer teruggezet deze werkt ook niet meer. Beide geheugen modules waren goed geplaatst. Toch zijn ze volgens de winkel doorgebrand. Zij gaan na of dit onder garantie valt. Heeft iemand dit eerder gehad. Hoe kan dit ? Het eerste slot op mij PC is ook niet meer bruikbaar. Is dit te voorkomen ? en zo ja hoe. En wie zegt mij dat dit niet nog een keer kan gebeuren ? Bestaan er geheugenmodules die gewoon slecht zijn en dit veroorzaken of zit het probleem ergens anders.

Groeten

Misschien was het nieuwe geheugen bedoelt voor een lager voltage dan het geheugen wat je nog in je PC had. Of andersom wanneer de BIOS dat zelf insteld aangezien het nieuwe geheugen in Bank 1 is gekomen. Maar de eerste situatie lijkt me meer van toepassing. Denk daar dus goed om in het vervolg.

Ik had met boekje van mijn Mobo meegenomen en ook de bon waarop stond welk geheugen er al in de PC zat. Deze zijn dus op elkaar afgestemd. Hier kan het probleem dus niet in zitten, lijkt me.

Groeten

ik denk niet dat het volgende jou overkomen is, maar ik heb het een keer gepresteerd om geheugen te plaatsen terwijl de pc nog aanstond! (knetter!) dat vond hij niet zo'n goed idee. wat misschien wel gebeurd kan zijn is dat statische elektriciteit het geheugen heeft vernield. die spanning kan namelijk oplopen tot enkele kilovolts. maar het zou net zo goed kunnen dat het bankje al defect was toen je het kocht, want door statische elektriciteit kan eigenlijk je slot niet kapot gaan.

dat kan wel ja. vooral als je op een droge winterdag met een dikke trui aan je geheugen hebt verwisseld. dan krijg je zo'n effect als wanneer je 's avonds je trui uittrekt (knetterrrrrrrr) eigenlijk dien je ook een polsbandje verbonden met aarde te dragen als je in de buurt van je moederboard komt. of in ieder geval een aardpunt aanraken voordat je begint (verwarmingsbuis)om te ontladen.
ik heb voor philips gewerkt en daar was zo'n bandje verplicht omdat er veel producten terugkwamen die door statische elektriciteit kapot waren gegaan.

simpele tip om statische problemen te voorkomen is terwijl je in je computer bezig bent altijd het metaal van de kast aan te raken dit is namelijk een aardepunt althans in de meeste gevallen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan