geheugen uitbreiden laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

jdejong

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2013
Hallo,

Ik wil het geheugen uitbreiden van een asus pro59l-ep111a.
Er zit nu 1gb in. De laptop heeft 2 slots voor geheugen.

Als ik het typenummer google zie ik dat het geheugen uit te breiden zou moeten zijn tot 4gb.

Echter nou schroef ik de laptop open en zie ik een sticker waarop staat "max 1gb", zie foto: foto laptop.jpg

De sticker zit op het slot waar de 1gb kaart in zit. Moet ik dan een 3gb kaart in de andere slot doen? Of kan ik maar uitbreiden tot 2gb totaal? Of toch 2 * 2gb en de sticker negeren?

Hoop dat iemand hiermee kan helpen.

Groet,
Joost

Max. 1 gig. per slot, zullen dan wel 4 sloten op zitten, de andere 2 onder het toetsenbord vermoedelijk.

Helaas die nooit uit elkaar gesloopt, kan zijn dat je via de onderzijde het toetsenbord moet losschroeven, schroeven daarvan kunnen onder de rubberen voetjes zitten maar hoeft niet, of het toetenbord zit erop geklikt.

Miss aan te raden om ermee naar een plaatselijk PC boer te gaan.

Download voor de zekerheid 'piriform speccy' daarmee kun je zien hoeveel geheugenslots je in je laptop hebt. Hoef je hem niet eerst open te schroeven.
Als je speccy hebt geinstalleerd start je het programma, als je dan in speccy op ram klikt kun je zien hoeveel slots je daadwerkelijk hebt.

Dank voor de reacties.
Programma gedownload en bekeken, geeft aan dat er 2 slots zijn, zie foto: IMG-20130106-WA0000.jpg

Heb er nu 1g bij gedaan en eens goed opgeruimd, scheelt stukken!

Dank voor de reacties!

Groet,
Joost

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan