geheugen uitbreiden op hp pav

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bebetok

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2001
Beste,

Ik heb een HP Pavilion zv5000 met 2x 256 mb geheugen. Nu zit ik eraan te denken om dit wat uit te breiden.

Maar nu las ik ooit toen ik deze laptop kocht (ruim jaar geleden) dat ik dit alleen mocht doen via HP, want anders verviel de garantie en blablabla. Is dat werkelijk zo'n 'risico' om het zelf te doen?

Daaropvolgend mijn volgende vraag:
Welk geheugen heb je nodig, hoe kom je erachter welk soort je hebt (want ik zag in wat foldertjes allemaal codes achter het geheugen staan waar ik duizelig van werd) en tot hoever kun je dit uitbreiden om een goed lopend geheel te krijgen/houden?

Alvast bedankt.

Groet

met de programma's everest en aida kan je meer info erover vinden.

Je kunt Everesthome downloaden en kijken wat er in zit. Als je echter via HP gaat zoeken, is precies te vinden welk geheugen in welk type laptop is geplaatst. Dus bestellen via HP geeft minder risico, wel is het meestal wat duurder. Trouwens, geheugenbankjes voor laptops zijn altijd duurder, helaas. Kijk wel uit bij het plaatsen van geheugen, vooral statische elektriciteit kan dodelijk zijn voor die dingen.

Suc6

Ik heb met Everest gekeken wat erin zit -> 512 mb PC2700 DDR SDRAM.

Nog klein vraagje, kan ik bijvoorbeeld 2x 1024 mb erin stoppen? Antwoord lijkt me 'nee', maar hoe kom erachter wat erin kan aan geheugen? of is geen maximum

ik zou eerst eens kijken in de papieren van HP, als je die tenminste hebt. Zoniet, bij de resultaten van Everest staat ook precies welk moederbord erin zit, kijk dan even bij de fabrikant naar de specificaties van betreffend mobo, daarin staat vast ergens hoeveel ram erop kan. 2x 1024?? Heb je zoveel geld over ;-)
Zou maar aan 1x 1024 denken, lijkt me voorlopig voldoende.
Misschien kan je bij HP op de site ook wel gericht zoeken op type laptop en de specificaties ervan??!

die 2x 1024 was een voorbeeld :D

maar nee, op de site van HP staat
Product is uit productie genomen

Dit product is niet meer leverbaar.

en verder niets.

ik zal eens verder neuzen, bedankt tot zover

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan