Geheugen uitbreiden Sony Vaio vgn-a215m

Status
Niet open voor verdere reacties.

JeffFR1989

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2010
Ik heb van het weekend een 2hands Sony Vaio vgn-a215m kunnen aanschaffen voor een klein prijsje, echter zou ik graag het intern geheugen willen uitbreiden.

Ik heb van de vaio support site de specificaties gehaald, maar ik heb geen ervaringen met het intern geheugen uitbreiden, dus weet niet wat ik nodig heb en waar ik op moet letten, hoe ik het kan controleren wat ik nodig heb.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Het aantal GB van de harddisk is al uitgebreid naar 160GB, weet niet of dat wat uitmaakt. Alvast bedankt!

Technical Platform
Architecture
Intel 855PM

CPU Section
Processor Name
Intel Pentium M Processor
Processor Manufacturer
Intel
Processor Speed (Mhz)
1600
Model
725
Type
Pentium M
L2 Cache (kb)
2048

Memory
Memory Size (MB)
512
Memory Speed (Mhz)
333
Memory Type
DDR - PC2700 (SO-DIMM)
Max. Supported Memory (MB)
2048

Je geeft zelf het antwoord al:

Memory
Memory Size (MB)
512
Memory Speed (Mhz)
333
Memory Type
DDR - PC2700 (SO-DIMM)
Max. Supported Memory (MB)
2048

maar dat heb ik van de site van Vaio.
Ik weet natuurlijk niet zeker of er al wat aan dat geheugen veranderd is, daarom ook mijn vraag. Hoe ik dat kan controleren

Maar aan de hand van de verdere gegevens moet ik gewoon een intern geheugen zoeken met dezelfde gegevens?

Kan je misschien eventueel een aanbeveling doen?

Sorry, misschien komt het dom over, maar qua hardware ben ik nog een leek:confused: Sleutelen kan ik dan weer wel, dus dat plaatsen moet geen probleem zijn.

Ik heb net even gezocht op de gegevens die gekopierd werden en kwam op dit uit...
DDR-RAM 1024MB 333 MHZ KINGSTON prijs: 31,99
Is dit dus iets wat ik nodig zou hebben en zou moeten werken, of mopet ik nog ergens op letten?

Laatst bewerkt:
Maakt niks uit toch....

Ga eerst eens naar Deze Computer, 1x klikken met rechts en kiezen voor eigenschappen.
Daar kun je zien hoeveel intern geheugen je nu hebt

Oke dat zal ik eens doen, er staat 768 ofzoiets, kan dat kloppen? Dus dan zou ik het met 1x 256mb en 1x 1024mb kunnen uitbreiden maximaal? En als ik daar de slotjes voor heb?

Ja ik vroeg het, omdat het er ook nog om ging met hoeveel ik hem dan kan uitbreiden?
maar dit wat ik net opgezocht heb aan de hand van het tabelletje wat je overgenomen had:
DDR-RAM 1024MB 333 MHZ KINGSTON

Type: KVR333X64C25/1G
Type: 184pin DIMM
Geheugencapaciteit: 1024 MB
Kloksnelheid bus: 333 MHz
Specificatie: PC-2700
Geheugentype: DDR-RAM
Model: ValueRam

zou dat dan eventueel goed zijn of moet ik nog ergens op letten?

Laatst bewerkt:
Oke dat zal ik eens doen, er staat 768 ofzoiets, kan dat kloppen? Dus dan zou ik het met 1x 256mb en 1x 1024mb kunnen uitbreiden maximaal? En als ik daar de slotjes voor heb?

Ja ik vroeg het, omdat het er ook nog om ging met hoeveel ik hem dan kan uitbreiden?
maar dit wat ik net opgezocht heb aan de hand van het tabelletje wat je overgenomen had: DDR-RAM 1024MB 333 MHZ KINGSTON
zou dat dan eventueel goed zijn of moet ik nog ergens op letten?

Je hebt dit geheugen nodig

DDR - PC2700 (SO-DIMM) (en let vooral op dat SO-DIMM)
Dat is speciaal laptop geheugen.

Wat jij aanhaalt, is geheugen voor een normale pc!!!!!

Iets als dit dus:

http://www.alternate.nl/html/produc...tn=HARDWARE&l1=Geheugen&l2=DDR&l3=SO-DIMM+DDR

Oke, moet alleen nu ff wat doen, dus ben over uurtje weer thuis ofzo, dus ga dan ff kijken. en meteen bestellen als ik iets voor leuke prijs kan vinden.

Maar ik denk idd als er 768 in zit, dat het al verdeeld is over die 2 slotjes toch?!
1 van 512 en in de andere 256.

Kan je ook dan die allebei eruit halen en dan 2 van 1024 erin zetten. Werkt het dan ook gewoon, of moet je minimaal 1 originele er nog in hebben?

Maar ik denk idd als er 768 in zit, dat het al verdeeld is over die 2 slotjes toch?!
1 van 512 en in de andere 256.

Kan je ook dan die allebei eruit halen en dan 2 van 1024 erin zetten. Werkt het dan ook gewoon, of moet je minimaal 1 originele er nog in hebben?

Kans is groot dat het zo zit ja.

In iinderdaad beide modules vervangen voor 2 x 1Gb kan ook uiteraard en is een goede optie

Ik heb gisteravond als eerst een 1gb besteld op de site via informatique, daar hadden ze die ik nodig had van het merk Corsair voor 38 euro.

Dus daarna alvast ff kijken welk geheugen waar zat, want wilde de 256mb eruit hebben. Ik opende het slotje aan de onderkant van me laptop, maar daar zat de 512 mb in, dus ik op zoek naar dat andere slotje....Dus daarna is door de hardwarehandleiding zitten spitten via de Vaio Support site en zag hoe ik bij het 2e slotje kwam. 2 schroefjes aan de onderkant los draaien en dan kon je het toetsenbord voorzichtig eruit klikken en daar zat het 2e slotje dus met de 256mb. Die eruit gehaald en die 512mb erin gedaan.

Vanmorgen de 1GB opgehaald, dus straks na werk ff de 1GB erin doen en kijken of het gelukt is.
Zal dat ff laten weten en dan is deze vraag opgelost!!

Het is gelukt,
merk nog niet echt of het nou een verbetering is, maar er staat 1,5 gb bij werkgeheugen in ieder geval, dus het is wel gelukt.

Bedankt mrmusic voor je hulp:thumb:

Graag gedaan.

Je zult het uiteraard vooral merken wanneer je laptop echt aan het werk moet!

:thumb::thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan