geheugen uitbreiden

Status
Niet open voor verdere reacties.

robcindy

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2000
Berichten
335
onze computer loopt veel vast en werkt erg traag.
nu zag ik dat mijn geheugen 62mb helemaal in gebruik is dus ik neem aan dat ik mijn geheugen moet uitbreiden.
Wat kan ik dan het beste kopen om weer een optimaal resultaat te krijgen.
Mijn harde schijf is voor maar een derde in gebruik dus ik denk dat een grotere schijf is niet nodig.
Het is een packard bell

processor intel celeron 500mhz
L2 cache 128 kb
memory 62mb 100% used
mainbord gigabyte i810
 
Welke Windows versie?

Ik zou eens kijken naar een dimmetje van 128 of 256 MB geheugen, bijvoorbeeld op www.tweakers.net bij pricewatch, prijzen vallen nog wel mee.
 
Heb je wel eens je harde schijf geschoond bijv: met
washandgo,spyware check met adaware of spybot.
Gr Willem
 
Heeft het nog wel zin om zo'n upgrade uit te voeren? Ik denk dat het mss beter is om voor een nieuw (daarom niet het beste van het moment) systeem te gaan. Je zit ook nog met die Celeron!

Mvg,

Brecht
 
Waarom direct upgraden? Wellicht is deze computer meer dan geschikt voor het doel? Voor een beetje internetten, een briefje maken en dat soort dingen is het meer dan genoeg. Bepaal eerst het doel van de PC voordat je aan upgraden denkt.
 
Ik zie dat het een Packard Bell is. Daar heb ik ook een vraagje over. Ik ga zo naar een kennis en die heeft ook een soortgelijke PC met 64 MB intern geheugen die hij wil uitbreiden. Kunnen in die oude PB's gewone geheugenbanken bij, of moet het ECHT PB geheugen zijn? En kan single sided geheugen met dubbel sided door elkaar? Als ik het test en het gaat fout, is dan de hele pc verrot? (is al eerder gebeurd nl)
 
idd, maar ik denk als je je pc echt sneller wil maken dat je dan ook meteen je processor moet vervangen. niet?
 
Plaats je serienummer van je pc eens,staat ook op achterkant van je comp
 
ik heb windows 98 2e editie
ik zag een opmerking maken met je zit ook nog met die celeron .
Wat is daar mee ?
Is dit niet meer helemaal van het tegenwoordig ?.
De computer is nu 3 jaar oud.
Ik gebruik hem het meest voor mijn werk ,ik ben mailagent en het downloaden/branden van muziek etc.
 
Geplaatst door Tanja1968
Ik ga zo naar een kennis en die heeft ook een soortgelijke PC met 64 MB intern geheugen die hij wil uitbreiden. Kunnen in die oude PB's gewone geheugenbanken bij, of moet het ECHT PB geheugen zijn? l)

Echt PB geheugen bestaat niet, net zo min als Compaq geheugen.

Het wordt zo genoemd omdat de fabrikant van bepaalde merken/types geheugen de werking garandeert. Gewoon geheugen moet gewoon werken. Bij oudere PC's werken (enkelzijdige) modules van 256MB of hoger niet, dit ligt niet aan het geheugen maar aan de architectuur van de PC.
 
Geplaatst door robcindy
ik heb windows 98 2e editie
ik zag een opmerking maken met je zit ook nog met die celeron .
Wat is daar mee ?
Is dit niet meer helemaal van het tegenwoordig ?.
De computer is nu 3 jaar oud.
Ik gebruik hem het meest voor mijn werk ,ik ben mailagent en het downloaden/branden van muziek etc.

ik heb hier ergens op het forum gelezen dat een celeron met meer mhz nog trager is dan een pentium I met minder mhz. het is natuurlijk ook te zien waarvoor je hem gebruikt

mvg,

brecht
 
Een Celeron met dezelfde snelheid legt het wel af tegen een Pentium Pro of een Pentium MMX, in de hele oude Celerons zat helemaal geen cache. De latere versies (waarvan hij er dus eentje heeft) heeft wel cache, alleen minder dan een Pentium.

Een Celeron 500 is veel sneller dan een Pentium 1/233Mhz.

Je schrijft "een celeron is langzamer".. Maar er zijn ook Celerons met een clocksnelheid hoger dan 2Ghz, in jou vergelijking zou die ook langzamer zijn.
 
Geplaatst door Tiborv


Echt PB geheugen bestaat niet, net zo min als Compaq geheugen.

Het wordt zo genoemd omdat de fabrikant van bepaalde merken/types geheugen de werking garandeert. Gewoon geheugen moet gewoon werken. Bij oudere PC's werken (enkelzijdige) modules van 256MB of hoger niet, dit ligt niet aan het geheugen maar aan de architectuur van de PC.

Ok, weet ik dat ook weer. Ik was vandaag dus hele dag bij die kennis. Dacht dat het geheugen het probleem was. Bleek vreselijk traag te zijn door brakke harde schijf. Nu is alles weer ok (met 64 MB intern:D )
Toch bedankt weer:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan