geheugen uitbreiden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kesteloo

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2002
Ik ben van plan een nieuwe laptop te kopen, maar omdat ik daar rustig de tijd voor wil nemen, heb ik m'n ouwe pc weer van stal gehaald. Echter internet gaat hier tergent langzaam, waarschijnlijk te klien geheugen. Nu is mijn vraag kan ik het geugen nog uitbreiden en met welke ??? ik ben alle boekjes kwijt voor de specs maar wat ik heb gevonden is het volgende: moederbord: Gigabyte GA 71XE4, geheugen 128MB sdram, 133mhz..

Hallo,

Als er nog geheugenslots vrij zijn, kunt u het geheugen uitbreiden tot 768MB (ik denk 3×256MB). U kunt er dus nog wel een reepje 256MB SDRAM 133 inzetten... (zover als ik het op internet kan achterhalen).

Met vriendelijke groeten,
theblindman.

gebruik everest home edition om te kijken welk soort geheugen je nodig hebt.
DDR, DDR2, dimm enz. O, ik zie het al je hebt sdram
Je kunt daarin ook zien wat je hebt en of je nog banken over hebt. Misschien is het verstandig om, als je bv twee banken hebt 2x 512mb te plaatsen.
Houd in de gaten dat ze je het in de winkel afraden om nog geheugen in een oude machine te zetten. Maar geheugen hoeft niet zo duur te zijn en als jij het bedrag er voor over hebt .........

gebruik everest home edition om te kijken welk soort geheugen je nodig hebt.
DDR, DDR2, dimm enz. O, ik zie het al je hebt sdram
Je kunt daarin ook zien wat je hebt en of je nog banken over hebt. Misschien is het verstandig om, als je bv twee banken hebt 2x 512mb te plaatsen.
Houd in de gaten dat ze je het in de winkel afraden om nog geheugen in een oude machine te zetten. Maar geheugen hoeft niet zo duur te zijn en als jij het bedrag er voor over hebt .........

Hallo,

Op internet staat dat er maximaal 768MB aan geheugen in gaat. (ik dacht aan 3×256MB).
Daar staat ook dat er DDR SDRAM 133Mhz geheugen in moet.

Met vriendelijke groeten,
theblindman.

OK. waar kan ik deze (256mb sdram) het beste vandaan halen??? k wil ook weer niet te veel investeren daar het een tijdelijke oplossing is..

Laatst bewerkt:
Ik heb e.e.a. gevonden van m'n moederbord :
- 3 x 3.3V DIMM sockets (168 pins)
- Supports 64/128/256 MB SDRAM DIMM module
Dus ik kan m'n geheugen uitbreieden tot 3*256= max 768 MB.

Nu is mijn vraag zal dit (nog) wel voldoende zijn om snel te kunnen internetten, tegenwoordig zie je allemaal 3/4 GB werkgeheugen. Is het de investering nog wel waard (ik wil binnen een halfjaar een nieuwe laptop aanschaffen)??

Je moet dubbelzijdige 256MB modules hebben, anders werkt het niet.
Hier hebben voor de geheugen voor de GA-71XE4.

Het lijkt mij het zeker niet meer waard voor een half jaar. Gewoon even uitzingen met wat je hebt! :rolleyes:

Het maximale geheugen is 3 x 256MB (768MB).
Bij een moederbord dat maximaal 256MB modules ondersteund is de regel dat dit 16Mx8 modules moeten zijn. Dat zijn modules met 16 Chips, dubbelzijdige modules dus.

De densiteit van de chips op deze modules is lager dan van de chips op modules met het geheugen aan één zijde (8 chips).

Als je moederbord de chips met hogere densiteit zou ondersteunen dan zou je er ook 16 chips op één module kunnen zetten. En dan heb je een 512MB module :P
Maar die werkt dus niet op je moederbord..

Conclusie: je hebt dubbelzijdige, duurdere 256MB modules nodig. :)
Dit is de simpele uitleg ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan