Geheugen uitbreiden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Crypt545

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2009
Ik zit er over na te denken volgende maand mijn pc maar weer eens uit te breiden.

Ik wil dan een Core2Duo 3.0 processor kopen ipv mijn huidige Pentium D 3.4

Een nieuw moederbord en het geheugen uitbreiden.

Ik heb nu 1 stukje Corsair van 2GB DDR2 667mhz erin zitten en wil dit uitbreiden met nog een stuk van 2GB.

Vraag 1:
In de winkel hadden ze alleen nog maar geheugen van Kingmax wat ik niet ken en ze zeiden me dat het niks uitmaakte of ik 2 verschillende merken naast elkaar nam, is dit een goed merk en is dit waar?

Vraag 2:
Heeft het veel zin die Core2Duo 3.0 te kopen ipv mijn oude Pentium D 3.4, wordt de pc dan veel sneller?

Ik draai nog steeds windows XP 32 en heb de pc voor Flash, Photoshop en spellen.

Hoi,

Vraag 1 ik ken het merk niet maar dat zegt niets ik zou het bij Corsair houden maar je weet dat xp 32 bits max 3 gig ondersteund.
vraag 2 je zal denk ik het wel merken past de dual core wel op je huidige moederbord?
en loop je nu tegen poblemen aan met spellen ofzo?

Modag

Ik speel eigenlijk bijna nooit spellen maar zou dat wel weer willen gaan doen.

Nu direct is Photoshop vaak traag en het compilen van de game die ik nu aan het maken ben duurt me vaak echt te lang. Ook de game zelf is vrij snel traag en als ik net wat verder kan gaan scheelt dat weer een hoop werk.

Tja ik heb een P5GC-MX moederbord en er staat op dat hij goed voor Core2Duo is maar in de winkel bleven ze beweren dat hij dat niet, is hoewel er wel een sticker op zit. Ook op de internetsite van Asus staat er Core2duo bij.... Maar als ik een goede nieuwe processor koop neem ik er sowieso liefst ook een sneller nieuw bord bij zodat ik ook meer heb aan de onderdelen.

Maakt de overstap naar Vista de PC sneller of trager?

Laatst bewerkt:
Ik speel eigenlijk bijna nooit spellen maar zou dat wel weer willen gaan doen.

Nu direct is Photoshop vaak traag en het compilen van de game die ik nu aan het maken ben duurt me vaak echt te lang. Ook de game zelf is vrij snel traag en als ik net wat verder kan gaan scheelt dat weer een hoop werk.

Tja ik heb een P5GC-MX moederbord en er staat op dat hij goed voor Core2Duo is maar in de winkel bleven ze beweren dat hij dat niet, is hoewel er wel een sticker op zit. Ook op de internetsite van Asus staat er Core2duo bij.... Maar als ik een goede nieuwe processor koop neem ik er sowieso liefst ook een sneller nieuw bord bij zodat ik ook meer heb aan de onderdelen.

Maakt de overstap naar Vista de PC sneller of trager?

Naar vista is sowieso langzamer. Daar zou ik niet aan beginnen. Ik neem aan dat je de Core 2 Duo E8400 bedoeld, die draait op 3.0 ghz. Kingmax zegt mij niets, is het niet kingston? Zo ja, dat is een betrouwbaar merk. Dat kan je best gebruiken. Je geheugen van een ander merk kopen is niet zo erg. Zo lang het maar even snel is. Dan kan je het prima gebruiken. Daarnaast kan je het beste wel de 2 gb erbij zetten. Dan heb je als het goed is 2 balkjes van 2 gb. Je verliest dan wel 700 mb, maar je hebt dan wel dual channel setup en dat is nu eenmaal sneller dan single channel setup.

Dank je wel voor de info!

Ik verblijf momenteel in Thailand en Kingmax is een een merk uit Taiwan.

Ik lees op internet dat het geen voet aan de bodem krijgt in Nederland maar dat het wel erg goed uit de benchmarks komt.

Wat zijn eigenlijk de voordelen van Vista boven XP, waarom zou ik eventueel de overstap maken? Zit er al een tijdje over te twijfelen want ben erg benieuwd maar is hij is natuurlijk ook weer niet goedkoop...

Goedemorgen,

Ja als je in Thailand zit dan is het misschein wel logisch dat dat merk geheugen niet kennen.
En als je toch wil overstappen van os zou ik even wachten op windows 7.

Modag

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan