Geheugen uitbreiden

• Onderwerp starter Onderwerp starter pfoe
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

pfoe

Gebruiker
Lid geworden
28 jun 2007
Deze zomer kocht ik een nieuwe computer (met de hulp van dit forum :)) en nu zou ik daar graag wat extra geheugen bijstoppen. Helaas! Aangezien ik geen ervaring heb met geheugenuitbreiding, had ik graag jullie advies ingewonnen.

Het is een moederbord van Gigabyte, nl. GA-MA790XT-UD4P. Op hun website vond ik deze informatie wat geheugen betreft:

1. 4 x 1.5V DDR3 DIMM sockets supporting up to 16 GB of system memory
2. Dual channel memory architecture
3. Support for DDR3 1666(OC)/1333/1066 MHz memory modules

Alleen weet ik dus niet hoe ik die informatie moet interpreteren. Momenteel is er 4gb geheugen geïnstalleerd, nl. OCZ 2x2GB DDR3 SDRAM PC10666 CL9.0 Gold.

Concreet wil ik dus weten:

- welk geheugen ik mag kopen
- hoe ik dat installeer

Hoi...

wat je nu hebt zitten is dus 4gb ddr3 1066mhz.
Sneller gehugen zetten heeft geen zin want dat klokt zich terug naar hetgeen wat je nu hebt.
Maar wel eerst even een vraag aan je:Met welke bits versie zit je met je OS?

Ahzo, dus dan moet het geheugen dat ik erbij plaats ook 1066 mhz zijn.

Ik heb trouwens een 64bits versie (nu nog vista en binnenkort windows 7). Als ik het goed begrepen heb, heeft het anders weinig nut om daar nog extra geheugen bij te plaatsen, niet?

Klopt......Vandaar ook mijn vraag.
Zou je de 32b versie hebben dan had geen zin om er op door te gaan.

Je kunt dus in totaal 16gb(4 slots) kwijt op dat bord.
Je hebt nu 2 sloten bezet.(2 over dus)
Lijkt mij meest logische als je weer hetzelfde geheugen koopt als je nu hebt(2x2gb)
Je weet vast nog wel waar je dat vandaan hebt:D

Plaatsen is simpel.Kast losmaken(pc uitzetten) en reepjes in slot plaatsen(kan maar op 1 manier)

Ah, dus dan moet ik in principe al heel veel moeite doen om die er verkeerd in te steken :p
Da's toch al een geruststelling. :thumb:

Ik heb net even gekeken bij 4launch (daar heb ik de pc gekocht) en ik vermoed dat ze toen heel voordelig te krijgen waren, want nu is de prijs verdubbeld :eek: (van € 50.5 naar € 104.5)

Alvast bedankt voor je hulp! :D

Laatst bewerkt:
Ja sorry.....:o:o

Je hebt gelijk....het draait op 1333mhz...
Ik heb in je topic start te snel die 10666 overgenomen en getypt.

Laatst bewerkt:
Geeft niks, met al die getalletjes ook :p Ik raak er zelf helemaal in de war van.
Bedankt voor al je hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan