geheugen uitbreiden

Status
Niet open voor verdere reacties.

jkienjet

Gebruiker
Lid geworden
20 aug 2006
Hallo,

Ik wil het intern geheugen van mijn pc uitbreiden, gezien er maar 512 mb inzit.

Ik weet dat ik het kan uitbreiden, maar het is mij niet helemaal duidelijk tot hoe veel ik kan uitbreiden.

De pc die ik heb
http://support.packardbell.com/nl/item/index.php?sn=118292530317&t=1409

Als het goed is moet ik kijken naar
DDR2 SDRAM:
PC2-4200 or DDR2-533
PC2-5300 or DDR2-667

maar welke is dan de beste, en kan ik upgraden naar totaal 2048 mb. er zijn twee geheugenslots..

Vriendelijk bedankt alvast,

Jose

Dat is goed nieuws! Dat is ietsjes meer dan 512 mb.

en naar welk type/ soort moet ik dan gaan zoeken?
Misschien heel voor de hand liggend, maar ik heb nog nooit t geheugen van een pc uitgebreid en weet er dus niets van. Dat ging mij eigenlijk allemaal een beetje boven mijn pet. Maar een pc die nauwelijks een browser kan draaien is ook niets, dus dan maar de stap wagen.
het inpluggen van het geheugen gaat wel lukken, maar weet echt niet waar ik naar moet zoeken. :o

Jose

en als ik het goed begrijp kan ik dus ook de kit van 4gb (zal wel 2 x 2gb zijn) gebruiken? of is dat weer te veel van het goede voor de pc.
Want als ik tot 4 gb kan uitbreiden ben ik voorlopig wel klaar denk ik.
Ik speel geen spellen, alleen veel internet gebruik en een webshop programma, welke minimaal 1 gb interngeheugen vereist.

Bedankt voor de snelle reactie trouwens!

Jose

Zou kunnen, maar gezien de rest van de specificaties van je pc, zou ik het op 2 x 1GB, dus in totaal 2Gb houden.

Tenminste, wanneer je Windows XP draait, dan is dat meer dan voldoende.

Draai je Vista of Windows 7, dan is 2 x 2GB het overwegen waard.

:D

Je bent me net voor..

kan ik windows 7 draaien als er 4 gb op staat. Want op mijn werk hebben we de pc's omgezet naar 7 en die zijn aanzienlijk sneller geworden.

Jose

Het is ook mogelijk harddiskruimte om te zetten naar RAM-geheugen, als je genoeg hdd ruimte hebt lijkt me dit iets goedkoper. Dit kan via Deze Computer.

Laatst bewerkt:
Het is ook mogelijk harddiskruimte om te zetten naar RAM-geheugen, als je genoeg hdd ruimte hebt lijkt me dit iets goedkoper. Dit kan via Deze Computer.

Hoe kom je daar nou weer bij..................

Op die manier kun je inderdaad je virtuele geheugen uitbreiden, maar dat is toch echt heel wat anders dan je RAM geheugen.

Het lijkt me zo langzamerhand beter dat je stopt met steeds maar onzin plaatsen overal wanneer je niet weet waar je het over hebt!

zelfs ik wist dat je RAM anders was dan virtueel geheugen, want dat is al eens uitgebreid..

maar goed..

Ik ben super geholpen! Ik ga mee eens even verdiepen hoeveel meerwaarde windows 7 voor mij zou hebben, dan weet ik met hoeveel GB ik mijn geheugen ga uitbreiden.
Ik wil namelijk wel weten of al mijn progjes werken met windows 7. Ik kan me zo voorstellen dat er verschil is in XP en 7.

Jose

Ontzettend bedankt!
In een paar uurtjes weer een heleboel wijzer. En binnenkort een computer waar ik weer even mee voortkan. Een stuk goedkopere oplossing in ieder geval dan de aanschaf van een nieuwe pc.

Het progje voor windows 7 is erg handig.
Ik hoef alleen mijn geheugen uit te breiden tot min. 1GB en mijn partities moet ik even opnieuw indelen, maar dat kan met ehhh.. hoe heet dat ook alweer.. magicpatition geloof ik.

Super bedankt voor je hulp!

Partition Magic is niet gratis, dit alternatief wel:

http://www.partition-tool.com/

Maar het kan ook tijdens het opstarten vanaf de Win7 DVD, bij het installeren voor "Geavanceerde opties" kiezen en je kan partities verwijderen en aanmaken zoveel je wilt.
Voordat je definitief gaat installeren.

Ik zou zeker gebruik maken van 4GB Ram. Daarnaast zou ik ook Windows 7 Installeren. Mijn ouders hebben zo'n soort een 9250 AIO met Intel Core 2 Duo E4400 dacht ik 2GHZ en 2GB ram met Vista Home Premium. en 320GB SEAGATE

Ik zou zeker gebruik maken van 4GB Ram. Daarnaast zou ik ook Windows 7 Installeren. Mijn ouders hebben zo'n soort een 9250 AIO met Intel Core 2 Duo E4400 dacht ik 2GHZ en 2GB ram met Vista Home Premium. en 320GB SEAGATE

Wat heeft die pc van je ouders met Vista nou met dit topic te maken?:o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan