Geheugen uitbreiden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

pedro270

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2011
Hoi allemaal,
Heb hier een (slome) Packard Bell dot se3,
Daar zit 1GB DDR3 Memory op, alleen, is hij sloom.
Ook met ccleander enz. is hij sloom. (zelfs na schone installatie!)
Dus, nu wil ik het uitbreiden naar 2GB, Alleen waar kan ik 2GB DDR3 halen??
Die voor me laptop geschikt is??
Alvast bedankt.

dynabite, mycom, misschien zelfs dixons. Dat zijn de zaken die landelijk een beetje verspreid zitten. Verder heb je behalve de lokale computerwinkel natuurlijk webwinkels zoals azerty.nl & alternate.nl

Succes ;)

Dat is wel waar wat je nu zegt, maar deze module past net zo goed en is veel minder duur: klik

Overigens: je hebt een netbookje met een atom processor, deze zal nooit extreem snel worden alhoewel 2GB wel een stuk beter is voor windows 7. Wil je exht snelheidswinst, dan zal je een SSD samen met de geheugenuitbreiding moeten plaatsen.

Overigens: je hebt een netbook, kan je wel makkelijk bij het geheugen?

K1pje heeft idd een veeeeeel goedkopere module gevonden, hoewel deze 1066 is ipv 1333.
Ik weet niet in hoeverre je dit merkt.

Groeten marcel

Hier eventueel een DDR3-1333 module voor dezelfde prijs, alleen is deze momenteel nog niet op voorraad: klik

Verschil in snelheid ga je naar mijn idee niet merken, maar als je het 100% zeker wil weten moet je de 1333MHz module gewoon nemen.

@krolik

Als je reageert, geef dan meer informatie zoals bij welke winkels etc. net zoals de andere gebruikers hier gedaan hebben.
Om die reden je reactie verwijderd.

Bedankt!
Ik ga denk ik die van 12,99 halen.

PS. Hoe maak ik dit ding open???

@Zoefff Heb ik gedaan, en dit zegt hij:

Currently Installed Memory: 1GB
Total Memory Slots: 2
Available Memory Slots: 1

Of is dat niet wat je bedoelde??

Of is

Je hebt gewoon 1 geheugen slot, dus je kan maar 1 module plaatsen. Je zal dus de 1 x 1 GB die er nu in zit moeten vervangen voor 1 x 2GB ;)

Voor het verwisselen van het geheugen kan je dit filmpje op youtube raadplegen: klikkerdeklik
Dat filmpje laat zien dat je geheugemodule achter 1 klein klepje zit, moet vrij simpel zijn om dat te vervangen dus ;)

Succes!

Juist!

Welk netbook heb je precies? Packard Bell dot se3 ????

Als CrucialScan dit aangeeft, dan ga ik er vanuit dat er 2 slots zijn.
Dan heeft geen zin 2gb aan te schaffen, maar slechts 1 x 1gb!
Het is inderdaad heel goed mogelijk dat dit 2de slot onderop zit en d.m.v. een schroefje is te openen en bij te plaatsen.

Maar er zijn vele uitvoeringen.
Graag even de volledige naam /uitvoering van dit netbook.

Je zit nu fout Zoefff, de netbook heeft maar 1 geheugen slot zoals aangegeven door Crucialscan, iets wat erg vaak voorkomt bij netbooks!

EDIT: en zelfs als er 2 slots zijn, dan loont het toch om de 2 GB module te kopen zodat het totaal 3 GB wordt. een 1 GB module kost namelijk 9 euro, dus voor die 4 euro verschil heb je dan 1 GB extra + het feit dat je dan altijd goed zit/je de 1GB module niet terug hoeft te sturen!

Laatst bewerkt:
Sorry, hoor, maar heb je de reactie van Pedro zelf gelezen????

Quote: Currently Installed Memory: 1GB
Total Memory Slots: 2
Available Memory Slots: 1

Daar ga ik vanuit.
Verder hangt van de processor af, hoeveel geheugen er max. in kan.
Ik vraag niet voor niks om de volledige naam/serie/etc.

Voor zover mij bekend kunnen de netbooks slechts 2gb Ram aan!
Het heeft dus weinig zin uit te breiden met 2GB!

Verder zijn er ook nog andere tools als Speccy, everest aida etc, die ons wijzer kunnen maken.

Maar netbook met 3gb????? 'k Leer graag bij!
Zie: http://www.portablegear.nl/packard-bell/dot-se/review/
Processor Atom N450

Laatst bewerkt:
Crucialscan is niet te vetrouwen, er kan echt maar 1 module in ;) Enige manier om zeker te weten is de netbook open te schroeven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan