geheugen uitbreiding Dual Channel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Woutertjuh88

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 nov 2005
Ik heb in april voor mijn comp. geheugen gekocht deze:
http://www.mycom.nl/MyCom/Store/productdetailedinfo.do?productID=57015&productType=1
voor toen 79,95
nu wil ik er nog 1 gb. bij doen (dual channel) maar hij is nu dus 50 euro duurder...
mijn vraag is nu moet ik persee het zelde geheugen er bij inplaatsen of kan er ook ander geheugen bij worden gezet?
50 euro verschil vind ik een beetje veel...
(hij was eerst in de aanbieding)

ik heb trouwens een ASUS A8N-E moederbord.. met een 3700+, Ati X850XT

en als ik kies voor 1x 1 gb zal dit dan invloed hebben op me 2 reepjes van 512 (dual channel) of kan dit probleem loos samen??

dual channel werkt alleen :
als de reepjes de zelfde geheugen hebben, en meen ook het zelfde merk.
als jij nu nog 1gb geheuden erbij in wil steken zal je voor het dual effect het zelfde merk/type moeten kopen:rolleyes:

dus met andere woorden ik kan dus alleen dezelfde kopen die ik er in heb zitten?
waar ik dan 50 euro meer voor moet gaan betalen dan ik eerder deed:S

Ander type/merk ernaast prikken, weet niet of dat goed gaat, (heb ik nog nooit getest)
maar je kan wel gewoon zelfde type/merk er naast prikken:rolleyes:

Kan gewoon een ander merk naast, je moet alleen blijven zorgen dat ze "in paren" zijn. Daarnaast moet je wel meerdere sloten hebben die Dual-channel ondersteunen. Je moet wel zorgen da de timmings en snelheid hetzelfde is.

Kan gewoon een ander merk naast, je moet alleen blijven zorgen dat ze "in paren" zijn. Daarnaast moet je wel meerdere sloten hebben die Dual-channel ondersteunen. Je moet wel zorgen da de timmings en snelheid hetzelfde is.
Als de timings niet hetzelfde zijn, dus de ene heeft bijvoorbeeld 4-4-5-5-6 en de andere 3-3-4-4-5, dan worden de timings van de snelste module op die van de langzaamste gezet, ook qua snelheid in MHz.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan