Geheugen uitbreiding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Blackadder

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2003
Ik heb nu 512 MB aan geheugen om mijn computer zitten en ik wil die graag uitbreiden naar 1GB, ik zie zo veel van die geheugen van 512 MB, maar welke is nou goed genoeg?

Ik gebruik mijn computer het meest voor het spelen van games.

Kan iemand mij raad geven?

Ligt er aan wat voor geheugen je er nu in hebt zitten.

Kingston is wel een goed merk (A-merk)

Kan je wat precieser de specs van je systeem geven(de snelheid van geheugen, moederbord, etc...), want dan kunnen we ook rekening houden met dual channel etc..

Als je gaat overklokken moet je natuurlijk ook beter geheugen hebben dan standaard, maar al je dat niet doet, heb je in principe genoeg aan standaard geheugenreepjes.

Ok, hier heb je mijn systeem specs.

AMD Athlon 64bit 3000+
K8V Deluxe Moederbord
DDR TwinMos 512MB PC3200 (MTech)
Nvidia GeforceFX 5900XT
Maxtor 120GB 7200rpm 8MB
Superflower TT461 Blue behuizing
400 Watt Superflower voeding

Daar kan nog wel 512 MB bij hoor. Het lijkt me dat dat geen problemen zal gaan leveren. Zorg dan wel dat je pc3200 neemt (op 400 MHZ dus)

haal die wie je erin hebt eruit neem mee naar de pc shop en ze vertellen precies wat je nodig hebt;)

Waar kan ik goedkoop zo'n geheugentje bijkopen?
graag winkels in Apeldoorn of in Zutphen. Ik doe het niet graag via internetshoppen.

P.S. ff nog een vraagje, mijn pc zal toch wel zonder problemen Doom 3 draaien toch?

Geplaatst door Blackadder
Ik heb nu een Twinmos 512MB DDR geheugen erin zitten dus.
Ik neem aan dat het Corsair geheugen is en dat je gebruik maakt van Dual-channel optie voor je geheugen.

Hoeveel geheugen sloten heb je nu nog over?

Als je inderdaad gebruik maakt van Dual-channel en je zet er 1 geheugen reepje bij, dan wordt het gebruik van Dual-channel uitgeschakeld.:confused:

Ik weet niet of het Corsair is want het wordt gewoon Twinmos genoemt bij de winkel waar ik die pc heb gekocht. Wat is Duel Channel eigelijk? dat je 2 geheugen reepjes gebruikt om bijv. 512 Mb Ram te maken of zo?

Wat is Duel Channel eigelijk? dat je 2 geheugen reepjes gebruikt om bijv. 512 Mb Ram te maken of zo?
Met Dual-channel worden er bijvoordbeeld 2x 256mb gezien, als 1x 512mb geheugen.
Dit leverd snelheidswinst op, ten opzichte van 1 werkelijk geheugen van 512mb.

Gezien jij Twinmos geheugen hebt, zijn dit twee identieke geheugen modules.
Je zou ff in de handleiding van je moderbord moeten kijken of je Dual-channel ondersteunign hebt.

Ik dacht dat Twinmos van het merk Corsair is.

Laatst bewerkt:
Ik heb mijn handleiding is snel doorgenomen, maar er stond niks in over dual Channel, de enige wat ik kon vinden is Dual SATA RAID, wat dat ook mag zijn.

in totaal heb ik 3 geheugensloten, 1 is in gebruik door die 512 Mb.

in totaal heb ik 3 geheugensloten, 1 is in gebruik door die 512 Mb.
Vreemd dat je maar 1 geheugen reepje hebt.
Dacht dat Twinmos per twee reepjes werd verkocht.
Kennelijk niet dus.:D

Als het niet in je handleiding vermeld wordt ,zal je inderdaad geen Dual-channel funktie hebben.

Misschien kan ik het is aan de winkel vragen waar ik die computer heb gekocht, misschien weten zij het wel, die handleiding is best dik en ik kan het misschien wel gemist hebben.

trek dat ding uit de pc vouw dat ding in een papiertje voor beschadeging tevoorkomen en laten zien in de stad zitten er genoeg van die shops dan geven ze je wel advies welke je er bij moet kopen en doom kun je wat het geheugen betreft wel spelen wat voor videokaart heb je erin zitten dan?

dat lukt wel:thumb:
maar op high de instellingen kun je denk ik wel vergeten:confused:
maar hij draait er op en daar gaat het om.

en bij bijna niemand draait Ultra High :D

Ik had een keer een site gevonden waar ze een test hadden gedaan met Doom3 op verschillende PC's, 1 ervan was een AMD 64bit 3000+ met dezelfde videokaart als ik, daar kwam de framerate uit op 44. nog iets en die stond op high geloof ik.

Ik heb 2 Kingston 512MB gevonden, maar welke is nou beter?

- Kingston 512MB PC3200 CL3 DIMM DDR
of de
- Kingston 512MB PC3200 CL25 DIMM DDR

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan