geheugen uitbreiding

Status
Niet open voor verdere reacties.

gaston2

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 nov 2006
ola

heb wat vraagjes m.b.t. het uitbreiden van m'n werkgeheugen

System Information
------------------
Time of this report: 11/15/2006, 21:01:09
Machine name: xxxxxxx
Operating System: Windows XP Home Edition (5.1, Build 2600) Service Pack 2 (2600.xpsp_sp2_gdr.050301-1519)
Language: Dutch (Regional Setting: Dutch)
System Manufacturer: MEDIONPC
System Model: MS-7048
BIOS: Phoenix - AwardBIOS v6.00PG
Processor: Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 3.00GHz (2 CPUs)
Memory: 512MB RAM
Page File: 354MB used, 701MB available
Windows Dir: C:\WINDOWS
DirectX Version: DirectX 9.0c (4.09.0000.0904)
DX Setup Parameters: Not found
DxDiag Version: 5.03.2600.2180 32bit Unicode

m'n moederbord heeft 4 geheugenslots nl. 2 groene en 2 paarse.
heb nu 2 ramlatjes (samsung 256mb ddr pc3200 cl3) in de paarse slots zitten.
als ik nou wil uitbreiden moet de nieuwe dan ook van samsung zijn of mogen dit ook andere merken zijn.\
en kan ik het geheugen uitbreiden met b.v 1x 1024 mb of moet dit 2x 512 of mag dit niet meer zijn als 2x256 of mag er zelfs 2x 1024 mb bij

Beste ,

Je kunt gewoon je geheugen uitbreiden en maakt niet uit welke kleur slot het is tenzei
je moederbord niet meer dan zo veel ... geheugen ondersteund dit kan je opzoeken in je moederbord boekje of op internet zoeken er naar.

ik heb bijvoorbeeld een max van 2 gb
maar een ander iemand heeft een max van 4 gb dit moetje dus opzoeken.

* Je kunt ook andere merken geheugen er in stoppen tenzei je moederbord die niet zou ondersteunen maar dat heb ik nog nooit gehad/gehoord.

Laatst bewerkt:
Wanneer je geheugen wilt bijstoppen probeer er dan voor te zorgen dat je iedentieke latjes hebt. Verschillende merken combineren raad ik niet aan. Dit kan voor een onstabiel systeem zorgen. Dit is niet altijd het geval, maar je kan beter het zeker voor het onzekere nemen. Het is tenslotten een dure investering. Zorg er ook voor dat de hoeveelheid geheugen hetzelfde blijft (geen 512 MB gaan mengen met een 256 MB)

Je kunt gewoon bij Medion kijken wat erin kan.

Je hebt de mogelijkheid, om geheugen in dualchannel te laten werken, die worden verkocht in een setje van 2, 2 x 512mb, of anders.

Als je geheugenbus een hogere snelheid aankan, dan wat erin zit, en je nieuwe heeft ook en hogere snelheid, en je houd die oudere reepje, dan draait het geheugen op de langzaamste snelheid.

Geheugen bijplaatsen.

Beste Gaston2,

Ik heb als ik je gegevens lees het zelfde type pc. (Aldi)
Draait al tijdje lekker en in juli 2006 twee kingston 512mb bij geplaatst en laatst viel de pc spontaan uit tijdens gamen, Warmte dacht ik. vorige week in eén keer poef en daarna bleef hij hangen in de opstart. 'Zie Plots zwart beeldscherm topic op deze site. Gelukkig heeft Nixs me opweg geholpen. Het bleek het geheugen te zijn. zie topic voor totaal overzicht. IK ben er nog niet helemaal uit wat bij mij de echte oorzaak is maar misschien is het raadzaam om de als setjes dual te kopen die werkelijk indentiek zijn om deze maffe dingen te voorkomen. ik draai nu met de kingstons als test.

copykat.

P.s. Als iemand anders een idee heeft wat mijn "probleem" kan oplossen, dan hoor ik het graag.(Ik weet eigenlijk niet of ik nu in geheugen hoofdstuk verder moet of bij het eerste (beeldschermproblemen moet blijven.):confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan