Geheugen upgraden van 6GB naar 10GB, merkbaar effect?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thoreau

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 jul 2011
Ik sta op het punt deze laptop te kopen van Asus.

Hij heeft standaard 6GB werkgeheugen maar is uitbreidbaar tot 16GB werkgeheugen. Ik zou nu 4GB extra (= 10GB) willen bijsteken om een nog krachtigere computer te krijgen, maar heeft dit wel een merkbaar effect of is het geld weggegooid?

Alvast bedankt!

Welkom op Helpmij...

Waar wil je de laptop hoofdzakelijk voor gaan gebruiken?
Bij gewoon normaal gebruik is het weggegooid geld.Zou je bijv veel aan beeldbewerking doen dan kan het een optie zijn.

Hoi,

Geld weg gooien wil ik niet zeggen maar echt zinnig is het niet 10GB wordt geen gebruik van gemaakt ik zou het zo laten. En een prima keuze qua notebook maar dit even terzijde.

Laatst bewerkt:
Het is hoofdzakelijk normaal gebruik, maar ook adobe photoshop en adobe premiere moeten er goed op kunnen draaien. De computer zou de bijkomende bij dergelijke 4GB niet gebruiken? Zijn er nog andere upgrades die ik kan doen om de laptop sneller te laten gaan via een upgrade?

@ Modag: Bedankt. Ik heb lang gezocht achter de best mogelijke laptop beschikbaar rond €1000 en deze stak er met een kop en schouder bovenuit. Het is wel mijn eerste Asus dus dat is nog even afwachten.

Hoi,

Je zal er geen spijt van krijgen, je zou een 7200 rpm hd erin kunnen plaatsen dat scheelt wel een ssd zou nog fijner zijn maar wordt wel erg duur met grotere capaciteit .

Ah ok bedankt. Dat is idd nog een goede optie. Vond dat 7200 rpm standaard mocht zijn bij deze laptop. Ik kan misschien best nog niets upgraden van het begin? Als er dan nood is aan meer snelheid er werkgeheugen bijplaatsen of snellere hd installeren.

Hoi,

Je kan inderdaad altijd nog upgraden.Succes met de aankoop.:thumb:

Mocht je de optie willen houden om later te upgraden, hou er dan rekening mee dat laptops een beperkt aantal geheugen repen aankunnen (meestal 2). Reepjes van 6GB zijn er niet, dus dat betekend dat je bij een upgrade van je geheugen het hele geheugen moet vervangen en het dus niet een kwestie is van bijprikken.

Dankje Frankwannet. Weer iets geleerd, en nog meer om te onthouden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan