Geheugen van mijn telefoon

Status
Niet open voor verdere reacties.

cisan

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2012
Hallo,

Ik ben van plan om een nieuwe telefoon aan te schaffen, maar ik wil wel een goede telefoon met een goed intern geheugen, want ik heb de HTC Chacha gehad, en daar raakte mijn geheugen vol waardoor ik geen app's meer kon downloaden. Waar moet ik dan naar kijken? ROM geheugen of het RAM geheugen?
Alvast bedankt!

Cisan

Goedenavond Cisan,

ROM staat voor: Read Only Memory, Dat houdt in dat het geheugen alleen kan worden gelezen en niet worden beschreven zoals een installatie cd van software ofzo die disks zijn afgesloten zodat je hem niet kan herbranden of bestanden erbij schrijven

RAM staat voor: Random Acces Memory, Dat houdt in dat het geheugen in connectie staat met het SOC (processor van een telefoon) als je een app opent, dan word de tijdelijke informatie daarop geslagen dus een groter ram geheugen betekent dat je meer apps tegelijkertijd aan kan hebben (Multitasking)

Wat jij dus zoekt is geen van beide maar gewoon Flash geheugen dat in de telefoon zit, want android wilt geen MicroSD kaartjes slikken als opslagmedium voor Apps.
Dus 8GB is wel het minimale voor een aantal apps (denk er ook aan dat het besturingssysteem android, ook geheugen inneemt)

Hoop dat dit je wat wijzer heeft gemaakt,

AsusUser

Laatst bewerkt:
want android wilt geen MicroSD kaartjes slikken als opslagmedium voor Apps

Oh...?
Dat is niet (helemaal) waar. Wanneer je je Android toestel root kun je ineens veel meer. Rooten gaat bij sommige toestellen makkelijker dan bij andere, maar wanneer je het voor elkaar hebt is ineens alles mogelijk. Rooten van je toestel betekend eigenlijk dat je het door de fabrikant afgeschermde gedeelte toegankelijk maakt.

Wat is er dan zoal mogelijk? Simpel, met een app als app2sd kun je gedownloade apps, maar ook systeem-apps naar je sd verplaatsen. Een deel van de app komt nog altijd in het systeemgeheugen, maar het overgrote deel gaat naar de sd. De verdeling is ongeveer 75/25%.

Split je je sd in 2 partities, een ntfs- en een ext2-partitie, dan kun je met een app als link2sd ineens alle data naar de sd verhuizen. Sterker nog, alle apps die je download en installeerd gaan vanzelf naar de sd.

Hoe het met andere toestellen gaat weet ik niet maar mijn Galxy Ace is zeer eenvoudig te rooten. Hier vind je er meer over.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan