Ik ben op zoek naar een mobiele smartfoon voor mijn zoontje. Nu ben ik er in het verleden tegenaan gelopen dat het genoemde interne geheugen niet het geheugen is wat je uiteindelijk krijgt. Ik heb bijvoorbeeld een LG Optimus L3 waarbij de specificaties aangeven dat deze 1GB intern geheugen heeft terwijl in de praktijk er maar 158 MB systeemgeheugen is waarop je naast het besturingssysteem ook nog de apps kan plaatsen. Ook al verplaats je die apps naar het zogenaamde interne geheugen (niet meer dan een ingebouwde SD-kaart) dan nog blijven deze apps van het weinige systeemgeheugen ruimte innemen. Ik heb nu met een paar apps op de telefoon nog maar 10 MB systeemgeheugen.
Nu wil ik bij de aanschaf van een nieuwe mobiel niet weer tegen deze teleurstelling aanlopen maar de specificaties zijn niet duidelijk want als er 4 GB intern geheugen wordt aangeboden hoe weet ik dan hoeveel systeemgeheugen ik uiteindelijk heb? Zo staat bij de nieuwe LG Optimus L3 II 4 gb aan intern geheugen.
Wie kan mij verder helpen?
Nu wil ik bij de aanschaf van een nieuwe mobiel niet weer tegen deze teleurstelling aanlopen maar de specificaties zijn niet duidelijk want als er 4 GB intern geheugen wordt aangeboden hoe weet ik dan hoeveel systeemgeheugen ik uiteindelijk heb? Zo staat bij de nieuwe LG Optimus L3 II 4 gb aan intern geheugen.
Wie kan mij verder helpen?