Geheugen veranderd na opstart

Status
Niet open voor verdere reacties.

gassie123

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2008
hallo,

Mijn geheugen hoeveelheid veranderd wel eens,

ik heb fysiek 6 gigabyte in mijn computer zitten in 3 slots.

Soms als ik kijk bij eigenschappen van de computer klopt het en geeft hij 6 gb aan en soms geeft hij maar 4 aan.

Ik heb windows 7 64 bit.

Rara hoe kan dit?

P.S. ik gebruik vaan slaap stand en hij kan dus niet uit slaapstand komen als het geheugen is aan gepast. want hij wil hiberfil.sys terug zetten. je geheugen opslag van toen ik hem in slaapstand zetten. omdat het geheugen is veranderd en dan klopt het niet.

dus ik krijg ook regelmatig de hiberfil.sys error bij uit slaapstand komen,

Alvast bedankt,

Wesley

zitten alle balkjes er wel goed in dus
balkje 1 in A1
balkje 2 in B1
balkje 3 in C1

dus kijk f of de balkjes er goed in zitten en op de goede plek.

Mocht de suggestie van Marti niet helpen. Kijk dan even de instellingen na in msconfig. Daar kan je kiezen hoeveel geheugen het maximaal gebruikt. Staat dat misschien aan?

Mocht dat het niet zijn. Haal 2 werkgeheugenbankjes eruit, en laat de pc starten met Memtest86+. Laat die het balkje scannen. Doe dit voor ongeveer 8 uur. Doe dit ook met de overige bankjes.

Errors: Geheugenbankje defect
Geen errors: Dan kan je ze alle 3 weer inpluggen, en wachten op meerdere suggesties.

zitten alle balkjes er wel goed in dus
balkje 1 in A1
balkje 2 in B1
balkje 3 in C1

dus kijk f of de balkjes er goed in zitten en op de goede plek.

Bedankt voor de snelle reactie, ik zal nog even de gebruiksaanwijzing er bij halen maar ik weet bijna zeker dat ze er goed in zitten, ze moesten voor triple channel in de drie zwarte sloten.

Mocht de suggestie van Marti niet helpen. Kijk dan even de instellingen na in msconfig. Daar kan je kiezen hoeveel geheugen het maximaal gebruikt. Staat dat misschien aan?

Mocht dat het niet zijn. Haal 2 werkgeheugenbankjes eruit, en laat de pc starten met Memtest86+. Laat die het balkje scannen. Doe dit voor ongeveer 8 uur. Doe dit ook met de overige bankjes.

Errors: Geheugenbankje defect
Geen errors: Dan kan je ze alle 3 weer inpluggen, en wachten op meerdere suggesties.

Msconfig staat niet maximaal geheugen ingesteld. helaas.

Memtest:
Dit zal ik proberen en de resultaten melden.

Laatst bewerkt:
Ms is het je moederbord maar er is iets hardwarematig niet goed volgens mij.
Geheugen wordt herkend of niet herkend. En als het niet herkend wordt dan is het toch echt iets hardwarematigs..

Niets geeft een fout aan, dus het geheugen lijkt me in orde.

Ik heb voor de geïnteresseerde nieuws te melden, dat er nu een geheugen bankje niet werkt van de drie. ik heb ze alle drie los getest en met een van de drie bankjes werkt de pc niet dus dat is dat.

Ik ga die terugsturen naar corsair en krijg dan waarschijnlijk vervanging.

allemaal bedankt en het is dus opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan