geheugen vergroten

Status
Niet open voor verdere reacties.

NevetS

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2005
hallo,
ik was van plan om deze pc te kopen voor op mijn kamer gewoon voor msn,internet, muziek downloaden en dat soort dingen http://www.pc4everyone.nl/index.php?pgx=specs&art=1532
is deze pc hier voor geschikt??

als ik deze pc koop wilde ik het geheugen van 128MB vergroten maar hoe doe ik dat is dat ingewikkeld??

alvast bedankt!!!!!

Mja je kan er makkelijk mee internetten e.d, maar snel zal het niet gaan.

Als je enige eisen zijn dat je dat KAN gaat het wel lukken.

128 MB is nog wel krapjes je zou er eventueel dan nog 128 bijzetten en voor die 29 euro meer 700 MHZ nemen.

10 gig harde schijf vind ik wat krapjes.
xp slurpt ook al wat op.
ik denk dat je later hier spijt van zal krijgen.
als je éénmaal de smaak te pakken heb met downloaden dan komen er zel films e.d.
en dan is de harde schijf alsnel te klein

en als er nou een grotere harde schijf in komt is ie dan voor de rest wel oke?

Je gaat toch windows 98 erop draaien? :confused:

Tja het is en blijft een heel erg verouderd budget pc'tje (wat ook wel te merken is aan de prijs.) Ik zou er zeker niet veel van verwachten, maar als je echt veel muziek wilt downloaden is een iets grotere schijf wel aan te raden ja. :)

nee ik heb wel XP dat wilde ik er op zetten
maar hoezo gaat het internet sloomer dan
heeft dat ook te maken met de pc ik dacht
dat dat aan je verbinding lag want ik heb hierbeneden
wel een snelle pc staan met een adsl verbinding
maar ook als ik die op die pc aansluit zal het dus als
nog langzaam gaan ??

Windows XP is gewoon te zwaar voor dat pc'tje. Je zal het er wel op kunnen draaien, maar het zal heel traag gaan. Ik zou gewoon windows 98 erop gaan draaien, of een iets duurder pctje nemen.

Als je windows XP erop zet duurt het al heel lang om op te starten en als hij is opgestart kan je nogsteeds maar 1 of 2 vensters soepel geopend hebben.

Ik vind het een beetje traaaaaaaag op die manier

Ik zou die pc niet nemen.

500 mhz is wel weinig, 128 mb ramgeheugen is ook niet veel, en die 10 gig hardeschijf is waarschijnlijk iets waar je later spijt van krijgt, omdat je die 10 gig al nodig hebt voor programma's etc.

Je kan wel een geheugen upgrade nemen, ander pentium 3 erin stoppen en een extra harddisk voor de downloads (c.a. 7 gig).

Mja, maar het is een dingetje van 150 euro. Daar moet je inderdaad niet al te veel van verwachten, maar als je een beetje wil internetten/msnnen is dat wel een leuk prijsje toch?

En owja, je moet ook nog €35,- besteden aan een CD-ROM Speler. Voor ca. €10,- kan je op marktplaats een cd brander kopen.

Op hier kan je nero 6 en aiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii. Je kan daar ook DVD Shrink etc. downloaden.

Laatst bewerkt door een moderator:
Kan je op [ die site van jou ] ook een crack downloaden?

Dan zou ik die link maar snel weghalen. Is niet toegestaan op Helpmij. Anders krijg je de admins/mods op je dak. ;)

[edit mod] lees de huisregels eens ;) [/edit mod]

P.S. Die site is niet van mij!:thumb:

Laatst bewerkt door een moderator:
wat ik hier nog aan zou upgraden is tenminste 128 mb ramgeheugen bij steken, ook zou ik een videokaart aanschaffen want nu zou je met een onboard videokaart zitten waardoor je nog ramgeheugen verliest: een videokaart hoeft niet duur te zijn: 64 mb geheugen en een licht geforce van rond de 25 euro moet haalbaar zijn: deze laatste twee zijn van belang voor msn. vroeger draaide ik ook msn op 240 mb geheugen en 16 mb onboard videokaart(ram was dus normaal 256) als ik met een stuk of 4 of meer mensen aan het praten was (zonder webcam)dan begon de pc al te vertragen en deed vooral het beeld raar wardoor normaal chatten zeker niet meer mogelijk was: met je 128 mb zou dit nog minder gaan en ook met een processor die 3 * zo zwak is of de mijne zal het niet vooruit gaan. een upgrade naar 700 is dus zeker aanbevolen(hoewel het nog krap zal zijn) msn is en blijft een zwaar programma vooral als je de laatste versie 7.0 erop wilt zetten. de harddisk zou moeten toekomen als je nix zal downloaden, doe je dit wel: gebruik dan een cd-writer waar je dan je downloads op kan zetten:). ik neem ook aan dat het niet de bedoeling is om hier games op te spelen? want dan zal het absoluut niet lukken.

samengevat: 500 mhz-->700 mhz upgraden(+29 euro)
128 mb---> 256 upgraden(+25 euro)
onboard video-->andere insteken(+25 euro)
cd-writer indoen, want ik zie dat er hier niet eens een cd-rom speler op zit!!! dat zou dan wel egt een miskoop zijn, hoe zou je anders xp willen erop zetten:p

uiteindelijk zal je op zon 250 euro uitkomen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan