Geheugen vergroten.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ed58
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Ed58

Gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2007
Beste mensen, gisteren heb ik een video gezien waar het verschil getoond werd tussen Vista Home Basic met het standaard geheugen en dezelfde met 1 gig of hoger geheugen. Deze was aanmerkelijk sneller. Nu is mijn vraag, kan ik hier een uitbreiding voor kopen? En zo ja, wat moet ik dan aanschaffen? Een uitbreiding is ook geen overbodige luxe, daar ik veel met de PC doe, websites and stuff. Wie kan mij op het goede spoor zetten? Alvast bedankt. En een tweede vraag, via een kennis heb ik een tip gekregen over een verborgen Vista repair program in Windows Vista en hoe daar te komen. Nu heeft mijn vriendin een PC met XP home basic. Bestaat dat ook voor de XP? Ik weet dat ik in de Vista sectie zit, vanwege mijn eerste vraag. Ik hoop dat dit geen probleem is. Alvast bedankt voor de hulp. En voor diegene die interesse heeft in dat verborgen programma, mail mij en ik share het.:o

Vwb je geheugen, waarschijnlijk kun je die wel uitbreiden. Geef eens het merk en type van je pc en je huidige processor en geheugen

Hi, dank voor de snelle reactie. Hier zijn de gevraagde gegevens. Alleen dacht ik dat ze het RAM geheugen hadden uitgebreid. Maar dat hoor ik wel.

PC : Acer Aspire

Model : ASSA90/APS290

Processor: Intel(r)Celeron(R) D CPU 3.46 GHz 3.7 GHz

Geheugen RAM 512 MB

Systeem: Windows Vista Home Basic. (32 bits)

Alvast bedankt.

Ah, het is een laptop. Op E-Bay kwam ik al een kaartje van 2 GB tegen, dus je kan zeker uitbreiden.

512 Mb voor Vista is dan ook veel te weinig, geen wonder dat ie niet zo snel draait. 1 GB is echt minmiaal, bij 2 GB loopt ie prima.

Een laptop?? Nee hoor, een gewone PC. Absoluut geen laptop.

Vreemd; als ik op APS290 zoek kom ik bij laptop onderdelen uit; zal wel een foutje in die site zijn dan.

Maar goed, omdat je systeem vrij nieuw is en er slechts 512 MB in zit, heb je dus uitbreidingsmogelijkheden genoeg.

Dank je wel. Maar zou je mij in de juiste richting willen zetten? Wat moet ik aanschaffen?:thumb:

Het beste is om gewoon te kijken welk reepje je nu hebt en dan precies hetzelfde reepje erbij stoppen. Trouwens, met 1 Gb heb je genoeg voor Vista Basic, het wordt alleen lastig als je dan nog aero aanhebt, met die 1 Gb.

Trouwens, hier is nog wat leesvoer klik.

Met CPU-Z kun je alle gegevens van al je geheugenreepje(s) bekijken. Onder het kopje SPD kun je je geheugenslots (#1 etc) zien met bijbehorende info zoals DDR-soort en merk etc.

En dan hangt het er nog vanaf of je 2x256 bijzet of 1x512.

Doe gewoon 1x 512 Mb, dan hou je meer sloten over om geheugenbankjes in te steken ;).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan