Geheugen verhogen van de Intel 82915G/GV/910GL met Windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

Blackbird1997

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2013
Hallo,

Ik ben al een tijdje bezig om het geheugen van mijn geïntegreerde videokaart te probeerde te verhogen, ALLEEN HET LUKT NIET! :mad::mad::mad:
Mijn computer draait op Windows 7 (kwam met Windows XP uit de doos) en ik heb allerlei drivers geïnstalleerd (van Dell en Intel) om te kijken of ik het geheugen kan verhogen.
De drivers waren voor Windows XP bedoeld maar ik heb op verschillende manieren de drivers toch weten te instaleren (compatibiliteitmodus en via het apparaatberheer met en willekeurige installatie).
Maar als ik naar mijn BIOS ga, zie ik alleen dat ik mijn geheugen niet meer dan 8MB kan verhogen, terwijl de "Intel Graphics Media Accelerator Driver" aangeeft dat het Maximale geheugen 128MB is en het minimale 8MB! Terwijl ik alleen kan kiezen tussen 1MB en 8MB in mijn BIOS.

Max en Min. geheugen.jpg

Is er misschien een mogelijkheid om bestanden van Windows XP in Windows 7 te plaatsen, zodat de verhoog instellingen van de bios goed communiceert met de driver. :rolleyes:

Ik wil mijn geheugen verhogen om World of Warcraft goed te kunnen spelen zonder lag.
Een nieuwe videokaart kopen is geen optie voor mij vanwege de PCI poort die ik heb (PCI Express 1x) en die videokaarten die voor dat slot zijn, zijn maar 256MB :(
Heeft er iemand ook problemen met deze videokaart en heeft u het kunnen oplossen of weet er iemand een oplossing.

Gr,

drivers zullen geen effect hebben op de BIOS.

overigens denk ik niet dat deze videokaart world of warcraft kan spelen. hoe het zit met de instellingen van je BIOS kan ik zo niet zeggen, maar ik ga er van uit dat 128mb wordt gebuikt. als het goed is zul je in dxdiag(programma binnen windows) onder het tabblad beeldscherm zien dat er gewoon 128mb aan geheugen is voor je videokaart.

drivers zullen geen effect hebben op de BIOS.

overigens denk ik niet dat deze videokaart world of warcraft kan spelen. hoe het zit met de instellingen van je BIOS kan ik zo niet zeggen, maar ik ga er van uit dat 128mb wordt gebuikt. als het goed is zul je in dxdiag(programma binnen windows) onder het tabblad beeldscherm zien dat er gewoon 128mb aan geheugen is voor je videokaart.

Bij dxdiag wordt weergegeven dat hij 122mb heeft.
Maar ik vindt het vreemd dat hij 8mb aangeeft in de bios, en dat het niet kan worden verhoogd.

Bezit je bord geen AGP slot? daar zijn ook nog redelijke kaarten voor te krijgen toch?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan