Geheugen verkeerd (d)om

Status
Niet open voor verdere reacties.

c0okie

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2004
Ik schaam me om dit te vertellen maar ik ben zo slim geweest om mijn geheugenbankje verkeerd om op mijn moederbord te prikken na een geweldige stank is het resultaat dat mijn computer nog wel opstart (zo hoort het tenminste) maar ik geen beeld meer heb

nou is mijn vraag wanneer ik nieuw geheugen koop zal daar het probleem mee opgelost zijn of heb ik grote kans dat mijn moederbord stuk is?

Alvast Bedankt

Laat dit door een technieker in uw buurt maar nazien.
Dit is te moeilijk om te oordelen vanop afstand.
Het kan alleen je voeding zijn dat stuk is.

Hoe je het voorelkaar hebt gekregen om ze erin te krijgen is mij een raadsel(met een hamer)

Neem maar aan dat en het geheugen en je moederebord stuk zijn!!

c0okie zei:
Ik schaam me om dit te vertellen maar ik ben zo slim geweest om mijn geheugenbankje verkeerd om op mijn moederbord te prikken na een geweldige stank is het resultaat dat mijn computer nog wel opstart (zo hoort het tenminste) maar ik geen beeld meer heb

nou is mijn vraag wanneer ik nieuw geheugen koop zal daar het probleem mee opgelost zijn of heb ik grote kans dat mijn moederbord stuk is?

Alvast Bedankt

Je geheugen latjes kan je niet verkeerd plaatsen. Dus er zal weel iets anders aan de hand zijn.

.... nou ja .... hard drukken!?!?!
Dan krijg je vanzelf die stank wel :p
Overigens denk ik dat het idd (ook) het moederbord weleens zou kunnen zijn.
Neem je pc mee naar een bedrijf en laat het testen. W.s. zullen ze op jou risico nieuwe geheugenbankjes proberen......

Gaat ook niet lukken, tenzij je een zware hamer gebruikt en dan is het latje toch stuk.

Bij SDram heb je 2 uitsparingen, en bij DDR 1 Die krijg je niet andersom gezet. :p

vanzwam zei:
Gaat ook niet lukken, tenzij je een zware hamer gebruikt en dan is het latje toch stuk.

Bij SDram heb je 2 uitsparingen, en bij DDR 1 Die krijg je niet andersom gezet. :p
kheb het al wel eerder gehoord van dat mensen hun bankjes verkeerd erin drukken
tslaat alles eigenlijk :P

:thumb:

Dude..Dennis zei:
kheb het al wel eerder gehoord van dat mensen hun bankjes verkeerd erin drukken
tslaat alles eigenlijk :P

:thumb:

Tja, en die beweren dan nog hoog bij laag dat het wel mogelijk is. :( Er zijn er dan zelfs bij die dan nog beweren dat ik niets van PC' s afweet. ;) Dus.... rustig blijven zeg ik altijd.

Mischien een Tip: Kijk altijd ff rustig hoe het moet...:rolleyes:

Als je Pc kennis 0 is, hoef je alleen maar ff tekijken en je weet hoe hij er in moet:p
Maarja...Niets meer aan te doen nu:)

Zoals net al werd gezegt ff naar iemand brengen die hem kan maken

Hey Cookie,

Mij is hetzelfde gebeurd...
Was alleen je moederbord kaduk? Of zelfs nog meer onderdelen?
Ik heb getest met andere bankjes en mijn pc deed nog steeds niks...Inmiddels heb ik(alsof het niets kost:eek: ) een nieuw moederbord besteld in de hoop dat alleen mijn moederbord en ram geheugen naar spreekwoordelijke 'kl$#%^ten' zijn. Nu maar hopen dat de rest intact is...

Laatst bewerkt:
werkgeheugen

als je denkt dat je hem er goed in hebt gekregen terwijl hij verkeerd om zat, dan is het pinnetje in het slot voor het werkgeheugen afgebroken.

maar zelfs dan zou hij er nog niet in moeten kunnen.

als je er toch van overtuigd bent dat hij er in zat, en je hebt hem aan gezet, zou hij hem eigenlijk niet moeten herkennen, en waar die lucht dan vandaan komt is mij een raadsel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan