Geheugen verwisselt, nu krijg ik de pc niet meer aan!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bedankt voor de reacties. Ik ga vanavond mijn schijf in een externe behuizing stoppen en een back up maken op de laptop van mijn vriendin. Daarna hang ik hem weer terug en ga ik Windows XP repareren of opnieuw installeren.

Ik heb de knoop inmiddels doorgehakt: ik stuur het geheugen terug en koop een nieuw moederbord + processor + geheugen.

Laatste vraag: is het erg lastig een processor zelf te plaatsen? Ik heb dit nog niet eerder gedaan...

Nee hoor dat valt wel mee als je een paar dingen goed in het oog houdt.
How To NL met plaatjes.

Bedankt voor alle hulp; mijn pc is zojuist gefixed. Wat het verschil heeft gemaakt weet ik niet zo zeer, maar ik heb mijn kast opnieuw ingericht (alleen nog maar PATA schijven en IDE-DVD branders) omdat ik in mijn nieuwe kast alleen maar SATA kan gebruiken. Eventuele stof verwijderd, je kent het wel. Nog wat oude schijven eriin gehangen met de intentie om 1 van die schijven te benutten als nieuwe Windows schijf, maar nadat ik de BIOS opnieuw had nagelopen en Windows probeerde te booten, werkte alles!

Ik begrijp niet wat het verschil gemaakt heeft, maar ben rete blij dat mijn systeem weer werkt. Nu wachten op het nieuwe moederbord, geheugen en processor, welke ik uit de BBG heb gestolen:

http://tweakers.net/reviews/2112/2/...e-editie-mei-2011-budget-en-basissysteem.html
(basis syteem)

Mooi dat het gelukt is en succes verder! :thumb:
(klik even op "zet status opgelost" in de blauwe werkbalk, boven de beginposting v.d. site).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan