Geheugen videokaart vergroten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Duallizer

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2009
Hallo,

Ik heb een vraagje.
Ik heb gehoord dat je je geheugen van je videokaart kan vergroten en dat je daardoor misschien beter games kan spelen.
Als dat zo is, hoe doe ik dat dan.

Ik heb een nvidia geforce 7050 onboard.
Dus ik zou de geheugen gebruik ervan willen vergroten.

Mvg

??

waar heb je dat gehoort dan de video kaarten van 256 mb zijn niet voor niks goedkoper dan die van 512 mb anders zou iedereen wel een kaartje van 256 mb kopen en hem even vergroten volgens mij is dat omogelijk

Je bedoelt waarschijnlijk dat je je interne geheugen wilt gebruiken als shared geheugen voor je (onboard!) videokaart, dat kan, zul je even in je bios moeten puzzelen, ik ga er vanuit dat de maximale waarde 256 MB is wat je zult kunnen gebruiken, meer zal het niet worden. anders zul je echt een losse videokaart moeten kopen

je kan het onboard video geheugen vergroten inderdaad in de bios tot een bepaalde aantal mb's!

wil je meer dan dien je meer interne geheugen te installeren
ik weet niet hoeveel er nu in zit ?

tip: je bent beter af met een aparte videokaart dan een onboard kaart, de onboard kaart is nooit zo sterk als dat een aparte videokaart dat kan zijn en je hebt geen last van de "gedeelde"geheugen

en welk type van dit moederbord ?
er zijn er 2 .. 1 met 8x pci-e en 1 met 16x pci-e
een pci-e kaart 16x al wel voldoende als low budget .. geen id welke spellen je speelt maar een gemiddelde geforce 8 serie is al een redelijk kaartje bijvoorbeeld : 8500 GS
kan met gemak : supreme commander, rollercaoster tycoon 3 alle packs, nieuwste Need for speed Shift :)

ik heb hetzelfde moederbord in mijn bezit vandaar ;)

Laatst bewerkt:
vertel even wat voor moederbord (merk / type ) je hebt

staat in haar eerste post .. ook al is die type moederbord in 2 verschillende types ze komen wel overeen

Geforce Nforce 7050 630i ongeveer
am2 / am2+ socket
max 6 gb geheugen

:rolleyes::rolleyes:

Laatst bewerkt door een moderator:
je had gevraagd voor uitleg .. bedoel je uitleg voor geheugen uibereiden van je onboard videokaart in de bios of hoe je een andere videokaart moet insteken en installeren ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan