Geheugen voor Asus MAXIMUS IV Extreme

Status
Niet open voor verdere reacties.

Broertjuhhh

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2007
Welk geheugen kunnen jullie mij adviseeren voor het Asus MAXIMUS IV Extreme moederbord
Ik zoek een kit van 2 stic's van elk 2GB - 1600 Mhz - C8 - XMP - 1,5 volt

Alvast bedankt

Bedankt voor de snelle reaktie, de keuze is inderdaad beperkt en ik kom dan op de G.Skill 4GB DDR3 PC3-12800 DC Kit - F3-12800CL7D-4GBECO uit, alleen zie ik daar geen XMP bij staan.

Ik zie zo langzamerhand de bomen door het bos niet meer, zo heb je dus ook van de Asus Maximus IV Extreme kennelijk 2 versies en wel de Asus Maximus IV Extreme en de Asus Maximus IV Extreme Rev.3.0.
Bij Zercom hebben ze beide en kost de Rev. 3.0 goedkoper dan de gene zonder Rev. 3.0 wat mij enigsinds vreemd in de oren klinkt.
Welke is beter en weet jij wat het verschil is ?

Dezelfde? lijkt me sterk. Er is wel een extreme-4-Z. De 4-z is echter gebaseerd op een z68 chipset. de 4-rev3 is gebaseerd op revisie 3 van de p67 chipset. Alles sneller dan 1333 is eigenlijk XMP in de ogen van intel, daar de core i-serie slechts officieel 1333 ondersteund. Bijt je echter niet teveel vast op geheugen bij de core serie. Ze hebben zoveel cache dat memory een relatief kleine rol speelt in het meeste gebruik.

Zover ik weet is de rev-3 de "officiele". Maar mogelijk is er een tweede serie gelanceerd recentelijk. Als het goed is zijn de specs van beide borden hetzelfde.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan