Geheugen Vraag ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jantje1990

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2006
hey,

Ik heb onlangs een nieuwe pc gekocht met daarin 2gb 1000 MHZ geheugen
http://www.alternate.nl/html/product/details.html?articleId=-1050255&showTechData=true

Ik heb Vista Ultimate geinstalleerd en ik merk toch dat ik geheugen tekort kom maar mijn vraag is: moet ik per se dezelfde geheugen kopen, of kan ik deze er ook in doen ?
http://www.alternate.nl/html/product/details.html?articleId=-1058694&showTechData=true

Deze is 1066 MHZ en degende die ik er nu in heb zitten is 1000 MHZ Zal dit problemen gaan opleveren ? Zal die van OCZ ook in mijn moederbord passen (Asus P5K)

Dit staat in de omschrijving bij je moederbord over het geheugen:

4 x DIMM, max. 8GB, DDR2 1066*/800 / 667 MHz, non-ECC, un-buffered memory
Dual channel memory architecture
* The chipset officially supports the memory frequency up to DDR2 800MHz. Tuned by ASUS Super Memspeed Technology, this motherboard natively supports up to DDR2 1066MHz
Please refer to www.asus.com or user manual for Memory QVL.

Dus het beste zou zijn 2 identieke kits van 4 x 1 Gb DDR2 1066Mhz
Maar eh... waar merk je aan dat je geheugen te kort komt???

Hey,

Ik heb geheugen Van 1000 MHZ niet van 1066MHZ vandaar mijn vraag of ik er nog 2 gb van 1066 MHZ in kan zetten en ik weet dat mijn moederbord dat ondersteunt. Maar zal dit kunnen 2GB 1000 MHZ en 2GB 1066 MHZ ?

Kijk naar het plaatje hieronder zonder iets te doen wordt er echt veel geheugen verbruikt.
Naamloos2.jpg

Mijn Specs zijn:
Intel Pentium Q6660
Geil 2GB 1000 MHZ
Samsung 500 GB Harde schijf
Moederbord P5k

Ik heb Vista Ultimate geinstalleerd.

Ik zou eerst eens via taakbeheer op zoek gaan welk proces verantwoordelijk is voor dat hoge geheugengebruik voordat je duur extra geheugen bijkoopt.

2Gb zou voor Vista gewoon genoeg moeten zijn, zeker wanneer je NIETS aan het doen bent, dus blijkbaar is er iets anders aan de hand!

Het enigste wat aanstaat is Azureus ? bezet dat dan zoveel geheugen ?

Ik heb Vista Ultimate eergister geinstalleerd.
Heb nog steeds ook een stom probleem met m'n audio, de subwoofer ingang doet het niet en nu komt er geen extra bass uit m'n woofer. Volgens mij licht dat aan vista

En nog iets anders waarom krijg ik iets van m'n bureaublad niet verwijderd ?
aaaaaaa.jpg

Kijk even of het bestand DWM.exe in de map C:\Windows\System32 staat en niet toevallig ook ergens anders....

In dgenoemde map is goed, in andere map is spyware.

En wat voor videokaart heb je?

EDIT: het gebruik van WDM.exe bij mij zelf onder Vista Ultimate is maar 6180, met alles zoals Glass en Aero enabled!

Laatst bewerkt:
hey,

ik heb Vista Ultimate opnieuw geinstalleerd nu is alles weer goed :thumb: in ieder geval bedankt voor uw medewerking.

Mijn Grafische kaart is Gygabyte 8600gts Silentpype Type 3 ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan