geheugen vraagje

Status
Niet open voor verdere reacties.

ben460

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2008
goedendag ik wil jullie graag lastig vallen met het volgende probleem,ik krijg om de vier minuten de volgende melding:
"de instruktie 0x77e9ca4c vewijst naar geheugen op 0x14a89000 de lees of schrijfbewerking(read) op het geheugen is mislukt" wat er misgaat kom ik niet achter wel weet ik dat de computer erg traag is en mn internet niks meer doet , het gekke is als ik mn laptop gebruik werkt mn internet wel, dus kortom wie kan mij helpen.

bijv vriendelijk dank Ben

Het lijkt erop dat je een geheugen probleem hebt. Heeft niets met internet te maken. Laat memtest eens lopen om je geheugen te checken

Ron

re aktie

beste ron bedankt voor je reaktie ,laat echter onverlet hoe doe ik een memtest? ik ben namelijk nogal een leek op dit gebied. groetjes Ben

Dat doe je via internet maar daar kan je niet op zegt je dus dan zou ik me pc laten scannen op virussen en spyware en anders je virtual geheugen aanpassen of je pc opnieuw instaleren ( het besturing systeem eropnieuw opgooien):thumb:

Dit soort fouten ligt vaak aan software en niet zozeer aan het geheugen.
Je kunt het volgende eens proberen:

Start->Uitvoeren-> Type in : MSCONFIG en druk op OK
Kies voor selectief opstarten en zet alle vinkje eronder uit
Klik op OK en herstart de PC.
Na opstarten krijg je een melding die je weg kunt klikken.

Check of de foutmelding nog voorkomt.
Als deze niet meer voorkomt ligt het aan een programma wat wordt opgestart tijdens Windows. Start Msconfig weer en ga naar het tabblad Opstarten
Zet 1 vinkje aan en herstart de pc en test het weer. Zet het 2de vinkje aan en herstart de pc weer en test het weer. Herhaal dit totdat alle vinkjes weer aan staan dan weet je welke programma dit veroorzaakt. Je kunt dan eens kijken of er een updates is van het programma.

Als je klaar bent met testen kies je bij Mscondig weer de optie Normaal opstarten.

msconfig