geheugen vraagje

Status
Niet open voor verdere reacties.

ben460

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2008
goedendag ik wil jullie graag lastig vallen met het volgende probleem,ik krijg om de vier minuten de volgende melding:
"de instruktie 0x77e9ca4c vewijst naar geheugen op 0x14a89000 de lees of schrijfbewerking(read) op het geheugen is mislukt" wat er misgaat kom ik niet achter wel weet ik dat de computer erg traag is en mn internet niks meer doet , het gekke is als ik mn laptop gebruik werkt mn internet wel, dus kortom wie kan mij helpen.

bijv vriendelijk dank Ben

Het lijkt erop dat je een geheugen probleem hebt. Heeft niets met internet te maken. Laat memtest eens lopen om je geheugen te checken

Ron

re aktie

beste ron bedankt voor je reaktie ,laat echter onverlet hoe doe ik een memtest? ik ben namelijk nogal een leek op dit gebied. groetjes Ben

Dat doe je via internet maar daar kan je niet op zegt je dus dan zou ik me pc laten scannen op virussen en spyware en anders je virtual geheugen aanpassen of je pc opnieuw instaleren ( het besturing systeem eropnieuw opgooien):thumb:

Dit soort fouten ligt vaak aan software en niet zozeer aan het geheugen.
Je kunt het volgende eens proberen:

Start->Uitvoeren-> Type in : MSCONFIG en druk op OK
Kies voor selectief opstarten en zet alle vinkje eronder uit
Klik op OK en herstart de PC.
Na opstarten krijg je een melding die je weg kunt klikken.

Check of de foutmelding nog voorkomt.
Als deze niet meer voorkomt ligt het aan een programma wat wordt opgestart tijdens Windows. Start Msconfig weer en ga naar het tabblad Opstarten
Zet 1 vinkje aan en herstart de pc en test het weer. Zet het 2de vinkje aan en herstart de pc weer en test het weer. Herhaal dit totdat alle vinkjes weer aan staan dan weet je welke programma dit veroorzaakt. Je kunt dan eens kijken of er een updates is van het programma.

Als je klaar bent met testen kies je bij Mscondig weer de optie Normaal opstarten.

msconfig

beste mikeo ik heb dit geprobeerd maar krijg nu verschillende nr in de zelfde melding, mn internet werkt na opstarten even goed en daarna linkt hij niks meer door, kan ik niet beter donweg een nieuw geheugen erin plaatsen ,ik weet onderhand ook niet meer wat ik moet doen , ik heb uiteraard ook systeemherstel geprobeerd 10 keer zelfs maar ik krijg hier de melding dat er geen nieuw startpunt is aangemaakt dus hier kom ik ook al niet verder. groetjes Ben

Nieuw geheugen is een wat grote stap als je niet 100% zeker weet dat het daar aan ligt en persoonlijk denk ik dat je daar niet veel moet opschiet. Je zou nog kunnen proberen om 1 geheugenbankje er uit te halen en het met 1 bankje proberen. En dan testen en daarna het bankje omwisselen en de andere proberen. Als de fout blijft weet je bijna zeker dat het niet aan het geheugen ligt.
Ik denk eerdere dat het meer zin heeft om windows opnieuw te installeren als je er niet uitkomt.

Maar nog wat Ideën.

Start de pc eens in de veilige mode met netwerkondersteuning en check of de problemen er dan ook zijn.

Kijk ook eens in de eventlog van XP op rode en gele meldingen ten tijden dat je de fouten krijgt.

Start--> Uitvoeren-> type in: eventvwr en druk op OK.
Als je een rode of gele melding ziet daar even op dubbelklikken. Daar staat de een beschrijving van het probleem en erboven een gebeurtenis-id nummer.

Zoek wel naar het tijdstip waarom je een fout krijgt. Er kunnen er namelijk veel meer in staan.

Laatst bewerkt:
geheugen

ok bedankt voor je hulp ik ga dat zo gelijk even proberen.

groetjes Ben

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan