geheugen weg, da's pech?

Status
Niet open voor verdere reacties.

sgvjjpcm

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2003
Hoi, ik hoop dat iemand me kan helpen! Er verdwijnt iedere dag een klein stukje geheugen, er is eerst nog 67% vrije ruimte, na enkele dagen nog maar 62%, er was vanmorgen nog 8,81 vrije ruimte, nu, 17.15, nog maar 8,71!
Ik heb alle vriusscanners die ik kon vinden er al op los gelaten, maar er komt niets uit! Hoe kan dit?????
p.s. Er zijn GEEN nieuwe dingen op de pc gezet.

Welke windows heb je?
Hoeveel geheugen zit er in je pc?

Scan ook eens op Spyware.
Hier kan je Adaware 6 of Spybot S&D downloaden om je pc te laten scannen op spyware.
De update eerst doen, daarna pas scannen.

Plaats een Hijack this log in de volgende topic;
klik --> Helpmij tegen spyware offensief <--klik.

Lees het eerste bericht goed door!!!
Daar staat ook in hoe je een Hijack this log kan plaatsen.
Het log niet hier plaatsen!!

Kijk eens in Taakbeheer welke processen er veel van je pc vraagen.

Nog niet

Bedankt voor je berichtje! Ik heb allebei de programma's er op losgelaten en een heleboel **** verwijderd. Nu geeft hij niets meer aan, maar het geheugen verdwijnt nog steeds. Het is Windows XP, Pentium III 256 MB. Weet iemand wat dit kan zijn?
Spyware Adawere virusscan etc geeft niets aan

Heb je ook in Taakbeheer gekeken of er een proces is wat veel vraagt?

???

Het zal wel dom zijn, maar ik kan "taakbeheer"niet vinden op de computer. Wel "geplande taken" maar daar staat niets in.

Domme vragen bestaan niet op Helpmij.:)

Je kan taakbeheer vinden door CTRL+ALT+DEL in te drukken of op je taakbalk met rechts te klikken.
Je taakbalk vind je onder in je scherm op je bureaublad.

Je moet dan wel bij processen kijken.

Heb je het nu over het geheugen of harde schijfruimte?

Gevonden

Bedankt. Het meeste vraagt Explorer, er staan er circa 30 op SVChost.exe is ook groot. Weet niet wat dat is.
QTTASK.EXE is ook groot Heb je hier iets aan?

SVCHOST.exe zie hier voor wat uitleg;
http://www.pc-active.nl/toonArtikel.asp?artikelID=487

QTTASK.EXE is van Quicktime
Process File: qttask or qttask.exe
Process Name: Quick Time Tray Icon
Description: The Quick Time Tray Icon enables you to start Quick Time from the System Tray
Bron.

Maar geef eens antwoord op de vraag van M@rio.
Nu ik nog eens terug lees ga ik ook twijfelen wat je nou precies bedoelt.

Ik denk inderdaad dat ik schijfruimte bedoel. Er staat 13,97 GB capaciteit, beschikbaar 8,50 (was 15 minuten geleden nog 8,80) en percentage beschikbare ruimte 62%. Dit wordt dus steeds minder beschikbare ruimte. Sorry, maar ik heb er niet zo veel verstand van en hier dachten we dat het geheugen was, dat minder werd.
Hoop dat jullie nu iets weten, ik word er beetje gek van, ik weet niet hoe het komt, er staan niet veel programma,s op en als ik er iets afgooi, blijft de ruimte minder worden.

Nog niet

Ik heb alles gedaan wat er stond, maar er was sinds gisteravond niets meer veranderd. Om 23.45 was er nog maar 8,57 vrij, vanochtend 0m 08.00 ook nog. (p.c. hele nacht niet gebruikt). Nu, na enkele sites te hebben geopend (gewoon hotmail, telegraaf, niet meer) is er nog 8,56 vrij??????????
help, ik weet het echt niet meer

Het kan kloppen dat als je op websites surft er bestanden op je pc worden gezet.(teemporary internet files)
Dit is heel normaal.

Ga eens naar;
Deze computer>C-schijf>documents and settings>administrator of je eigen gebruikersnaam>local settings>maak hier de mappen Temp en Temporary internet files leeg.
De mappen zelf laten staan.

Let op "Local settings" is een verborgen map.
Deze maak je zichtbaar door te gaan naar;
Deze computer>extra>mapopties>weergave>zet hier een vinkje bij "verborgen bestanden en mappen weergeven".

Opgelost?

Ik heb alles gedaan, wat jullie aan antwoorden gaven en wat jullie voor oplossingen konden verzinnen. Hartstikke bedankt hiervoor.
De map met tijdelijke bestanden heb ik leeggemaakt, maar ik deed al elke dag 'schijfopruiming", waarbij deze map ook leeggemaakt werd volgens mij. Vandaag is hij op 8,57 vrije ruimte blijven staan (sinds vanmorgen). Enige wat ik niet begrijp, is waar die vrije ruimte die nu weg is ( zo'n 8-9% totaal) dan gebleven is en waarom ik die niet terug heb gekregen bij al die opruimprocessen.
Maar in ieder geval iedereen heel erg bedankt voor jullie hulp en antwoorden!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan