Geheugen werkt alleen afzonderlijk!

Status
Niet open voor verdere reacties.

pannakru0

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2008
Hallo,

Toen mijn computer van de een op de andere dag geen beeld meer gaf ben ik een voor een alles gaan testen.
Ik kwam uiteindelijk bij het werk geheugen uit maar ik heb het probleem nog niet helemaal opgelost.

Het zijn 2 geheugen modulen van 1gb. Als ik er een uithaal dan start de computer normaal op. Ook als ik de geheugen modules verwissel doet de computer het nog steeds (in allebei de geheugenbanken).

De computer werkt alleen niet als ik ze er tegelijk in doe. Ik heb ze ook al verwisseld maar nog steeds geen resultaat.

Weet iemand hier misschien een oplossing voor of ligt het probleem ergens anders?

Alvast bedankt,
pannakru

Inderdaad mysterieus. Het zou een van de geheugen modules kunnen zijn of het moederbord, lijkt mij.
Ik zou beginnen met de geheugen modules te testen met Memtest86 dat hier te downloaden is: http://www.memtest.org/
Als beide geheugen modules goed door de etst komen denk ik toch dat er iets in het moederbord niet goed is.
Dat zou getest kunnen worden door beide geheugen modules in een ander moederbord te stoppen en kijken wat er dan gebeurt. Werkt alles dan wel gewoon goed, dan is het bijna zeker het moederbord.

Vertel eerst eens even welk moederbord je precies hebt en welk geheugen precies!

Hallo,
Sorry voor de late reactie want was even druk met school.
Ik heb de test gedaan voor het geheugen er werden geen error's getoond.

Toen ik daarna de computer opstarten werd er gelijk een bsod getoond. Ik probeerde hem opnieuw op te starten maar dat doet hij niet meer.

@mrmusic Het is een Acer Power FH. Geheugen: transcend ddr2 800 dimm cl5 2gb KIT.
Moederbord: Intel 946GZT AM.
Dit is zover ik kan zien in de kast want ik kan nu natuurlijk niet in mijn pc.

Ik denk dus echt dat het aan het moederbord ligt.

Gr, Pannakru0

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan