geheugen werkt niet meer samen

Status
Niet open voor verdere reacties.

skandalouz

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2007
Hoi,
enige tijd geleden heb ik besloten om over te stappen naar win 7.
Om een lang verhaal kort te houden: het heeft me twee dagen gekost, waarbij test voor de hdd's uiteindelijk geen fouten gaven.
Toen het ram getest, daar kwam een fout uit. Ik heb toen op goed geluk 1 stripje eruit gehaald en verder geinstalleerd, wat toen wel werkte. Omdat nu een bepaalde game af en toe steeds uitviel, heb ik toch het resterende stripje eens getest, en direct die ander toch ook nog maar es. beide hebben een nachtje staan draaien met memtest86 en allebei zo'n 15 pass, 0 errors.
Alleen als ik ze nou tegelijk erin prik loopt memtest al bij test 1 vast. Nou is de vraag wat hier fout gaat.
Of een van de stripjes is kapot (wat me nu onwaarschijnlijk lijkt aangezien memtest toch niks aangaf), of memtest zit fout (kan geen 4GB aan, ondersteunt iets niet) of is dit toch mijn moederbord?
alle mogelijkheden van single channel of dual channel gaan de fout in, dus aan sockets zal het niet liggen (?). Is het nu veilig om beide stripjes gewoon te gebruiken en/of kan ik nog andere tests doen?

RAM: 4GB (2 * 2GB) OCZ pc2 6400 titanium series
moederbord: gigabyte p35-ds3r v2.0

mvg,
Skandalouz

ja, ben overgestapt van XP 32 bit.
Ik weet dat 32 bit niet alle 4 gb aanspreekt, maar kan dat hier een probleem zijn?

Aha, maar dan ligt het dus bij mijn 32-bit processor die die tests niet aankan, aangezien memtest voor windows gedraaid word? Klinkt logisch, en aangezien beide stripjes onafhankelijk de test doorstaan moet het dus wel goed werken? (aangezien windows xp ook altijd goed werkte, alleen met slechts 3,6 gb)

Het feit dat je van Win XP 32 bits bent overgestapt naar Win 7 64 bits heeft er dus totaal niets mee te maken...

Het lijkt er, na alle tests die je gedaan hebt meer op, dat een geheugenslot van het moederbord niet helemaal goed werkt.

Heb je die individuele bankjes ook wel eens in een ander slot getest?

excuseer, bedoelde dat ik win7 32-bit had.

Laatst bewerkt:
Maar aangezien de processor dus 32-bit is, kan dat problemen leveren als die geforceerd wordt t 4gb ram te testen?
Ik heb eerst de ene strip in een socket geprobeerd en de tweede in een ander, wat dus goed ging. De sockets zelf zullen neem ik aan wel werken dus. Daarna beide stripjes in hun socket gedaan maar dat ging dus niet goed.
Kan ik die test links laten liggen en erop gokken dat het goed komt?
Btw: kan mijn bios fout zitten en dat ik moet flashen?

Aha ik zie het ook. Streept in ieder geval weer iets weg. Vraag is..waar ligt het dan aan?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan