Hallo,
Ik heb een probleem met mijn ram geheugen.
Ik heb een dell workstation 470 dat draait op Windows 7 ultimate.
Er zat van oorsprong twee keer 512mb in. Dat wilde ik uitbreiden naar 2gb dus moest ik 1gb bijkopen. Dat heb ik gedaan. En in mijn computer gestoken. Wat bleek nou; het werkt niet. Ik snap echt helemaal niks van.
Het werkt niet met elkaar samen als ik ze samen er in doe komt er een error. Maar als ik ze er los in doe, dan werkt het wel. Dus ik snap niet waarom ze het niet samen doen. Ik heb van alles gelezen maar ik snap er nog steeds niet zo veel van.
Ik heb later nog een keer een 2gb ram geheugen ding gekocht. Die geeft het zelfde probleem; het werkt onafhankelijk van elkaar wel, maar als ik ze combineer werkt het niet.
Ik zal de error citeren:
Dan kan ik helemaal niks meer doen. Ik kan ook niet meer in de setup komen.
Ik heb ook al die dell dingen gedaan. Maar geen resultaat.
Geheugen info(dit staat op het stikkertje van de geheugenreep):
Dus deze 3 dingen werken allemaal alleen, maar niet samen.
Heb ik genoeg informatie gegeven anders moet je het even melden als je nog iets wilt weten. Iemand die mij kan helpen?
Groeten,
Onno
Ik heb een probleem met mijn ram geheugen.
Ik heb een dell workstation 470 dat draait op Windows 7 ultimate.
Er zat van oorsprong twee keer 512mb in. Dat wilde ik uitbreiden naar 2gb dus moest ik 1gb bijkopen. Dat heb ik gedaan. En in mijn computer gestoken. Wat bleek nou; het werkt niet. Ik snap echt helemaal niks van.
Het werkt niet met elkaar samen als ik ze samen er in doe komt er een error. Maar als ik ze er los in doe, dan werkt het wel. Dus ik snap niet waarom ze het niet samen doen. Ik heb van alles gelezen maar ik snap er nog steeds niet zo veel van.
Ik heb later nog een keer een 2gb ram geheugen ding gekocht. Die geeft het zelfde probleem; het werkt onafhankelijk van elkaar wel, maar als ik ze combineer werkt het niet.
Ik zal de error citeren:
Code:
Error! Memory configured incorrectly.
Please enter setup for memory details.
The amout of sytem memory has changed
Drive 1 not found: serial ATA, sata-1
Drive 5 not found: serial ATA, pata-3(ide2 slave)
System halted
Dan kan ik helemaal niks meer doen. Ik kan ook niet meer in de setup komen.
Ik heb ook al die dell dingen gedaan. Maar geen resultaat.
Geheugen info(dit staat op het stikkertje van de geheugenreep):
Code:
2×512mb DDR2, 400, cl3, ecc, reg
1×1gb ddr2 400 reg-d cl3
1×2gb ddr2 400mhz ecc reg
Dus deze 3 dingen werken allemaal alleen, maar niet samen.
Heb ik genoeg informatie gegeven anders moet je het even melden als je nog iets wilt weten. Iemand die mij kan helpen?
Groeten,
Onno