Massri92
Gebruiker
- Lid geworden
- 19 mrt 2010
Geachte Helpmij leden,
Naar aanleiding van een systeem upgraden van DDR2 naar DDR3 heb ik besloten om een nieuwe PSU, videokaart, moederbord en geheugenbankjes te kopen.
Nieuwe onderdelen:
Voorheen: AmacroX 350W ---> Fortron 600W PSU
Voorheen: 8500 GT---> Nvidia 7200 GT (Tijdelijk) (8800 GTS 512 mb is onderweg)
Voorheen: MSI P31 Neo --> Asrock P43Twins1600
Voorheen: Transcend 1x2gb 800 ---> OCZ Reaper 1333 Zie: (http://www.ocztechnology.com/products/memory/ocz_pc3_10666_reaper_hpc)
Processor: Intel Core 2 Duo E8400 (busspeed 1333)
Ik heb die geheugenbankjes er inmiddels in. En heb alle instellingen in de bios staan op AUTO.
Daarnaast staat versie 3.10 van de bios erop. (Laatste update).
Mijn probleem is nou dat mijn geheugen op 1066 gaat en niet naar mij verwachting op 1333. Niet het einde van de wereld, alleen wel zonde en '''t voelt gewoon ***..''
Ik heb reeds contact op genomen met Asrock support. Die hebben mij keurig en snel geholpen met een eventuele oplossing. Dit moest ik eventueel doen:
Dit heb ik inmiddels allemaal gedaan, maar wat er dan gebeurd is het volgende: Mijn pc start op nadat de instellingen zijn opgeslagen uit de bios (F10) en dan komt die voorbij de bios en blijft er een streepje snel knipperen aan de linkerbovenkant van mijn scherm.
EDIT: Soms blijft mijn beeldscherm ook uit. en moet ik de instellingen weer resetten door de ''insert'' toets in te drukken tegelijk met de aan/uitknop.
Weet iemand hier raad mee?
Bij voorbaad dank!!!!!!
EDIT: Ik heb handmatig de timings veranderd en de voltage, alleen nu staat er in CPU-Z dat hij alsnog draait op PC-8500 (533) Maar in de bios staat er dat de geheugenmodules op 1333 lopen. Vaaag?
Naar aanleiding van een systeem upgraden van DDR2 naar DDR3 heb ik besloten om een nieuwe PSU, videokaart, moederbord en geheugenbankjes te kopen.
Nieuwe onderdelen:
Voorheen: AmacroX 350W ---> Fortron 600W PSU
Voorheen: 8500 GT---> Nvidia 7200 GT (Tijdelijk) (8800 GTS 512 mb is onderweg)
Voorheen: MSI P31 Neo --> Asrock P43Twins1600
Voorheen: Transcend 1x2gb 800 ---> OCZ Reaper 1333 Zie: (http://www.ocztechnology.com/products/memory/ocz_pc3_10666_reaper_hpc)
Processor: Intel Core 2 Duo E8400 (busspeed 1333)
Ik heb die geheugenbankjes er inmiddels in. En heb alle instellingen in de bios staan op AUTO.
Daarnaast staat versie 3.10 van de bios erop. (Laatste update).
Mijn probleem is nou dat mijn geheugen op 1066 gaat en niet naar mij verwachting op 1333. Niet het einde van de wereld, alleen wel zonde en '''t voelt gewoon ***..''

Ik heb reeds contact op genomen met Asrock support. Die hebben mij keurig en snel geholpen met een eventuele oplossing. Dit moest ik eventueel doen:
Graag even de FSB van uw CPU bepalen, dan kunt u zien of DDR3 1333 in principe ondersteund wordt in combinatie met uw CPU.
Graag het (BIOS > Advanced > Chipset Configuration >) DRAM Voltage in BIOS instellen op 1.75V, of iets wat in de buurt ligt. Dan opnieuw proberen met het geheugen handmatig ingesteld op 1333.
Lukt het dan nog niet, dan graag dat voltage toch gebruiken, maar ook de volgende instellingen maken:
BIOS > Advanced > Chipset Configuration > DRAM CH0 RCOMP ODT > 63
BIOS > Advanced > Chipset Configuration > DRAM CH1 RCOMP ODT > 63
Dit heb ik inmiddels allemaal gedaan, maar wat er dan gebeurd is het volgende: Mijn pc start op nadat de instellingen zijn opgeslagen uit de bios (F10) en dan komt die voorbij de bios en blijft er een streepje snel knipperen aan de linkerbovenkant van mijn scherm.
EDIT: Soms blijft mijn beeldscherm ook uit. en moet ik de instellingen weer resetten door de ''insert'' toets in te drukken tegelijk met de aan/uitknop.
Weet iemand hier raad mee?
Bij voorbaad dank!!!!!!
EDIT: Ik heb handmatig de timings veranderd en de voltage, alleen nu staat er in CPU-Z dat hij alsnog draait op PC-8500 (533) Maar in de bios staat er dat de geheugenmodules op 1333 lopen. Vaaag?
Laatst bewerkt: