Geheugen Windows algemeen

• Onderwerp starter Onderwerp starter jjw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jjw

Meubilair
Lid geworden
19 jul 2002
Er is niet echt een toppic waar ik deze vraag in kwijt kon dus alvast sorry.

Hoe moet ik het zien dat windows het algehele geheugen gebruikt met betrekking tot alles wat windows maar doet.

Vroeger had men nog hoger geheugen, uitvoerbaar geheugen en ga zo maar door.

Nu is dat zeker niet meer aan de orde of wel.

Ik probeer eigenlijk een duidelijk beeld te krijgen van het geheugen gebrik zodat ik daar eens in kan verdiepen om het te optimalizeren zonder daar allerlei software voor te gebruiken die je van internet kunt downloaden die ik niet ken en niet weet wat ze nu eigenlijk doen.

grtjs jjw

Onder dos had je vroeger inderdaad verschillende geheugengebieden. Vanaf windows 95 is dat niet meer van toepassing, windows gebruikt alle geheugen voor zichzelf en verdeelt dat tussen de applicaties en de services. Als je windows NT, windows 2000 of windows xp hebt, kan je onder taakbeheer zien welke applicaties of services hoeveel geheugen gebruiken.

Windows geheugen

Helemaal verdwenen dus, windows gebruikt gewoon het geheel volledige geheugen voor alles, dus termen zoals xms geheugen en zo hoef ik me niet zo druk om te maken.

Voorheen kwam je nog wel eens termen tegen zoals not enough memory to execute this file.
het uitvoerbaar maximaal geheugen lag bij dos altijd rond de 600 tot 800 kb als ik het goed zeg.

Dit zort velden zie ik nog steeds wel eens om heen verschijnen, niet genoeg geheugen voor uitvoeren van gewenst prgramma.
Wel vreemd als windows bv 256 mb voor zich zelf heeft.

Ik kan me namelijk niet voorstellen dat windows al dat geheugen nodig heeft om niets te doen.

Dus ga ik er toch nog vanuit dat er vast wel een voorgereserveerd stukje geheugen is voor executable files.

grtjs jjw

Windows geheugen

Helemaal verdwenen dus, windows gebruikt gewoon het geheel volledige geheugen voor alles, dus termen zoals xms geheugen en zo hoef ik me niet zo druk om te maken.

Voorheen kwam je nog wel eens termen tegen zoals not enough memory to execute this file.
het uitvoerbaar maximaal geheugen lag bij dos altijd rond de 600 tot 800 kb als ik het goed zeg.

Dit zort velden zie ik nog steeds wel eens om heen verschijnen, niet genoeg geheugen voor uitvoeren van gewenst prgramma.
Wel vreemd als windows bv 256 mb voor zich zelf heeft.

Ik kan me namelijk niet voorstellen dat windows al dat geheugen nodig heeft om niets te doen.

Dus ga ik er toch nog vanuit dat er vast wel een voorgereserveerd stukje geheugen is voor executable files.

grtjs jjw

Bericht

Kunnen we hier een gesloten bericht van maken daar het schijnbaar een niet zo gewild onderwerp is.

Dankjewel.

grtjs jjw

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan