Geheugen word niet gebruikt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sockslayer

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2002
Hallo Allemaal

Ik heb net nieuw geheugen gekocht. Het is 512mb pc2100 RAM van Dane Electronic. Deze heb ik na een beetje proberen in m'n computer gekregen en het oude geheugen dat ik had, 256mb pc2100 RAM van merk x heb ik ernaast gedaan in het 2e slot.

Maar nu blijkt dat als ik de computer opstart er in windows maar 512mb gegeven word. Met Aida staat er ook 512mb gebruikt, daar kan ik de 256mb nog wel vinden onder SPD(wat dat ook moge zijn).

Heeft iemand een idee hoe ik de volle 768mb kan gebruiken? Volgens een vriend van me ligt het aan het merk van het geheugen, maar kan het echt niet anders?

Moederbord wat ik heb is trouwens een
K7 Master MS-6341
Link MSI site moederbord:
http://www.msi.com.tw/program/products/mainboard/mbd/pro_mbd_detail.php?UID=93

Je moederboard kan volgens de site 2 Gig aan dus er moet iets anders aan de hand zijn.
Verwissel het geheugen eens en kijk of de strip met 256 nog heel is. Simpel alleen deze er even in doen.

Probeer eens het kleinste stripje in het eerste slot te plaatsen en de 512 ernaast. Sommige moederborden moeten het kleinste stripje in het eerste slot hebben.

Hoi

Sorry dat nu pas reageer, ik dacht dat ik al eerder bericht had neergezet maar blijkbaar was dat mislukt :/

Het geheugen werkt nu wel en het was inderdaad dat ze andersom moesten.

Bedankt voor de tips, probleem opgelost :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan