Geheugen wordt heel warm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lerosa

Meubilair
Lid geworden
23 jul 2001
Hallo,

Ik ben er onlangs achter gekomen dat mijn geheugenbankje wel erg warm wordt , zo warm dat ik er mijn vingertop haast aan verbrandde.
Ik neem aan dat dat niet goed is, wat kan het probleem zijn dat het zo heet wordt?
Iemand een idee??

Als je vingers echt verbranden:evil: , dan zit je op zo'n 60 graden, voor een computeronderdeel wel te warm, maar niet dodelijk.

Zet er een heatspreader of geheugenkoelblokjes op en kijk ook eens naar de voltages in de bios voor dat geheugen, staat die niet te hoog?

Overigens is het idd wat mijn bovenbuurman aangeeft ook van belang, de airflow in de kast.

Laatst bewerkt:
Wat is een airflow???
Er zit wel ergens een ventilator als je dat bedoeld..maar kan het geheugen niet stuk gaan doordat hij zo heet wordt?

Airflow is eigenlijk of er een goede koude lucht door je computerkast heen gaat.
Werkt als volgt meestal: Koude lucht in aan de voorkant(onder), warme lucht uit aan achterkant (boven).

Is nieuw geheugen kopen ook een optie??
Want volgens mij veroorzaakt het alle problemen in mijn pc.:(

Tuurlijk is dat een optie maar als ik jou was zou ik even met de tips hierboven aan de slag gaan scheelt toch weer paar euro'tjes. En wieweet heeft de nieuwe (als je die koopt) het ook wel.

Dus ik zou:

Ff de airflow checken. Loopt de lucht een beetje goed en is het niet te warm.
Hiervoor kan je ook nog ff speedfan downloaden en je temperatuur van je kast,cpu,hdd enz checken.

Plaats die temperaturen hier even dan helpen we je graag verder.

Hoe krijg ik hier een plaatje van mijn pc geplaatst? Ze hebben het weer veranderd zie ik.

Druk op de paperclip als je iets aan het typen(waar ik dit nu typ)
Het mag alleen maar 100,0 KB zijn.

Oke hier de temp van mijn pc.

Bijlagen

• speedfan.jpg
    speedfan.jpg
    40,4 KB · Weergaven: 79
Ziet er goed uit alleen, je ziet dat temp3 65% is en er staat een vlammetje bij. Dit is dus te warm. Volgens mij hebje 1 fan erin. Ik zou er nog een fan bij kunnen doen als je die hebt liggen (is sowieso wel aan te raden)

Zoals Lange Pier al zei, als je je vingers brand zitje rond de 60 graden, de 65% zal dan zeerwaarschijnlijk bij geheugen zijn.

Nogmaals ik zou er een extra fan bij plaatsen liefst aan de zijkant van je kast als dat mogelijk is.

PS: Zou je ook even kunnen waar die ande ventilator(en) zitten?

Ik denk dat ik geen andere ventilatoren heb, het is een pc van bijna 5 jaar oud.
Maar zal eens kijken of er nog een ventilator bij kan, iedereen bedankt voor de antwoorden:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan