geheugen wordt niet opgepikt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robbbie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 sep 2005
Ik heb vanmiddag wat extra geheugen gekocht. Om precies te zijn 512 MB SD-RAM, PC100. Ik heb em in een slot naast de originele 128 MB SD-RAM, PC 100.

Probleem is echter dat m'n pc niet opstart als die 512 er in zit. Als ik Everest check geeft hij ook aan dat het een PC 133 is, terwijl op het stickertje toch echt PC 100 staat. M'n moederbord is ook 100 Mhz. Heeft het hier soms mee te maken?

Wat kan anders het probleem zijn?

Bij SPD staat ie trouwens wel vermeld. Maar verder bij geheugen en overzicht etc. staat alleen die van 128 MB

Welkom op Helpmij.:)

Heb je wel eerst in de handleiding van je moederbord gekeken, wat deze per geheugen bank(slot) kan ondersteunen?
Wat voor moederbord heb je?

een Intel Seattle II SE440BX-2

handleiding kan ik niet vinden, het is al een vrij oud beestje
;)

Even snel kan ik nu ook geen handleiding vinden, maar heb wel al gevonden dat het moederbord maximaal maar 384mB geheugen aan kan. Een 440BX bordje is inderdaad aardig op leeftijd.:)

[edit]Hier de beschrijving van het moederbordje:
ftp://download.intel.com/support/motherboards/desktop/se440bx2/72163201.pdf
(Acrobat Reader nodig om te kunnen lezen)

Minimum memory size is 16 MB; maximum memory size is 384 MB.
The motherboard supports the following memory features:
· 168-pin DIMMs with gold-plated contacts
· 66 or 100 MHz SDRAM
· Non-ECC (64-bit) and ECC (72-bit) memory
· 3.3 V memory only
· Unbuffered single- or double-sided DIMMs
Bron:
bovenstaande link.
[/edit]

Laatst bewerkt:
Ik had het zelf inmiddels ook al gevonden. Dat wordt ruilen morgen!

In ieder geval bedankt. :thumb:

Daarnaast slikt een 440BX-plankje alleen dubbelzijdig SD-RAM. Enkelzijdig geheugen wordt ook wel gepakt, alleen werkt dan de helft van het geheugen wat hierop zit. Houd daar rekening mee.

Dubbelzijdig geheugen is iets ouder, maar moeilijker verkrijgbaar en ook wat duurder dan de enkelzijdige versies.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan