Geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

spillie

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2001
hallo,

heb hier een pc met win xp. het is een intel celeron 334Mhz. het probleem is dat ie niet echt vlot loopt. alles doet het wel, maar niet snel genoeg.
ik denk dat het het geheugen is dat te weinig is.
er zit nu 96 mb (67Mhz) ram-geheugen.

ik wil hier 128 mb SD RAM (133Mhz) (ga ervan uit dat het SD is) bij doen om het wat vlotter te laten lopen.
kan dat, en zo ja, heeft het zin? of is de processor de zwakste schakel?

alvast bedankt voor de antwoorden.

mzzls

Hallo
dat zal de boel wel sneller maken. Ik heb een celeron 466mHz met 256mb sdram en de boel loopt wel aardig, zin heeft het dus wel.
Greetz
A.I.

De snelheid van het geheugen zal geen verschil maken, dit terzijde. De hoeveelheid mb ophogen biedt soelaas.
De cpu kracht is genoeg voor kantoorapplicaties, en niet voor zware games/ videobewerking etc.
Heb zelf AMDk6 (500mhz) en 128mb geheugen en e.e.a. draait met XPpro, maar zou met 256mb vlotter draaien.
suc6

ach... heb hier een tijdje terug xp op een ouwe 233 mhz op de zolder geinstalleerd voor handig netwerkje en die pc heeft ook maar 32 MB RAM maar hij werkt wel (beetje traag met opstarten maarja)

Geplaatst door Freaky Legend
en die pc heeft ook maar 32 MB RAM maar hij werkt wel (beetje traag met opstarten maarja)
32mb????nieuw record, denk ik. Lijkt me idd wel wat traag, maar niet alleen met opstarten, zeker?

Geplaatst door windoos

32mb????nieuw record, denk ik. Lijkt me idd wel wat traag, maar niet alleen met opstarten, zeker?

pc dient toch bijna alleen maar voor netwerk... wordt verder bijna nooit iets aan gedaan en de pc denkt dat er 64 MB RAM inzit vandaar dat ie wel draait

vraag me verder niet hoe 't erop is gekomen want dat heeft m'n oom allemaal gedaan :rolleyes:

Geplaatst door spillie
hallo,

heb hier een pc met win xp. het is een intel celeron 334Mhz. het probleem is dat ie niet echt vlot loopt. alles doet het wel, maar niet snel genoeg.
ik denk dat het het geheugen is dat te weinig is.
er zit nu 96 mb (67Mhz) ram-geheugen.

ik wil hier 128 mb SD RAM (133Mhz) (ga ervan uit dat het SD is) bij doen om het wat vlotter te laten lopen.
kan dat, en zo ja, heeft het zin? of is de processor de zwakste schakel?

alvast bedankt voor de antwoorden.

mzzls

Ik denk dat XP nooit echt vlot zal lopen op die machine hoeveel geheugen je er ook in doet.

De snelheid is niet alleen afhankelijk van je geheugen maar ook van je processor.

Ik zou als ik jou was een reepje van 256 mb erbij doen en er Windows 2000 opzetten. Eist een stuk minder van je systeem dan XP en is stabieler.

Zak in dat geval terug naar DOS of naar Linux. Hou je nog geheugen over ook.

Geplaatst door windoos
De snelheid van het geheugen zal geen verschil maken, dit terzijde. De hoeveelheid mb ophogen biedt soelaas.
De cpu kracht is genoeg voor kantoorapplicaties, en niet voor zware games/ videobewerking etc.
Heb zelf AMDk6 (500mhz) en 128mb geheugen en e.e.a. draait met XPpro, maar zou met 256mb vlotter draaien.
suc6

Snelheid van geheugen maakt wel degelijk verschil, met sneller geheugen kunnen dingen sneller worden doorgevoert en word het geheugen vaker gerefreshed.

Geplaatst door windoos
Zak in dat geval terug naar DOS of naar Linux. Hou je nog geheugen over ook.

Dos slaat helemaal nergens op, en Linux is een compleet ander OS waar de topic starter duidelijk niet naar op zoek is.

nee, daar ben ik niet naar op zoek.
en ik beschik niet over win 2000. heb hier 95,98, me en xp. op de pc waar ik het over heb stond oorspronkelijk win98, maar die liep steeds vast. ook na herinstalatie ging het niet lang goed.

ik heb al langer xp en die draait super. vandaar dat ik hem ook op de andere pc heb gezet. en nu heb ik geen last van vastlopen, maar gaat ie een beetje traag.

hij wordt in principe alleen gebruikt voor internet, en de eigenaar wil best dat ie wat sneller loopt, maar het is geen noodzaak.

Geplaatst door Masera

Snelheid van geheugen maakt wel degelijk verschil, met sneller geheugen kunnen dingen sneller worden doorgevoert en word het geheugen vaker gerefreshed.

Dos slaat helemaal nergens op, en Linux is een compleet ander OS waar de topic starter duidelijk niet naar op zoek is.
Snelheid van het geplande aanteschaffen geheugen. Als mobo geschikt is voor 66mhz, zal 133mhz backwardscompatibel zijn, maar geen extra snelheidswinst opleveren. Da's wat ik bedoelde, en ben het helemaal met je eens dus.
Ten tweede was de topicstarter zijn/haar vraag hoe e.e.a. sneller te krijgen voorwindows XP en dus niet voor 2000. Was een reactie, en ben het weer met je eens.
@spillie: plaats geheugen bij indien het vlotter moet lopen, cpu kracht is oké voor (normaal) internet gebruik.
Hopelijk ben ik in m'n reactie compleet en hopelijk dus ook geen tegenreactie, anders zou het wel 'ns lekker offtopic kunnen gaan. Sorry voor de lange post.

Ten tweede was de topicstarter zijn/haar vraag hoe e.e.a. sneller te krijgen voorwindows XP en dus niet voor 2000. Was een reactie, en ben het weer met je eens.

XP gaat niet lekker draaien op die machine dus vandaar mijn reactie over Windows 2000.. ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan