geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

hanna

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Als je geheugen bij plaats, maakt dan de volgorde nog uit??
Dus b.v. 3 bankje waarvan er in 2 een module zit.
de kleinste (128) in de eerste links en daarna de 2e(256) of andersom van recht beginnen (het dichtste bij de HD)
Of maakt het niets uit.

Dat is een beetje moederbord afhankelijk, gewoon proberen, kan geen kwaad.

Je hebt een MSI KT3 Ultra ATX. Gewoon het geheugen met de grootst aantal mb's in slot 1 plaatsen, in slot 2 komt het reepje met de één na grootste aantal mb's en in slot 3 het reepje met het kleinst aantal mb's.

Heb je een motivatie voor die volgorde? Bij DDR-geheugen (zoals hier) maakt de volgorde niets uit, ook al gebruik je diverse snelheden door elkaar.

Ook bij SD-ram maakt de volgorde niet uit, alleen bij het gebruik van enkelzijdig/dubbelzijdig geheugen kunnen er problemen zijn als de geheugenslots geheugenbankjes delen.

Geplaatst door Tiborv
Heb je een motivatie voor die volgorde? Bij DDR-geheugen (zoals hier) maakt de volgorde niets uit, ook al gebruik je diverse snelheden door elkaar.

Ook bij SD-ram maakt de volgorde niet uit, alleen bij het gebruik van enkelzijdig/dubbelzijdig geheugen kunnen er problemen zijn als de geheugenslots geheugenbankjes delen.

Geen feit, is voor mij een gebruikte methode. Ik doe et al jaren zo. Ik zeg niet dat et zo moet hoor.

Ik dacht ook al dat het niets uitmaakte.
Het zijn pc 100 bankjes
en op een anders 133.

ik heb ze nu zitten de grootste zit in het midden de kleinste zit links (het dichts naast de processor.

Bedankt mensen :-))

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan