Geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

dierickbart

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2003
Ik heb zojuist nieuw ram-gehuegen gekocht, maar als ik de computer opstart en het wilt het besturingssysteem openen dan start hij opnieuw op het gekochte geheugen: 128 mb sd-ram pc133 en mijn moederbord ondersteund dit

Geheugen bankje goed aangedrukt?

Jep als ik het geheugenlatje alleen insteek dan start hij niet op en als ik het oude en het nieuwe er insteek dan herkent het bios ze allebei maar bij het opstarten van het besturingsysteem loopt het fout

XP toevallig?

Verschillende snelheden maakt niet uit, op het moederbordje van dochterlief zitten een module van 66Mhz en eentje van 133Mhz, gaat super.

Vertel eens iets meer over jou computer. Dan kan er ook wat beter advies gegeven worden.

Is het toevallig een Compaq computer ??

Dan zal alleen een bepaalde serie van Dan-Elec bankjes
of Kingston geheugen werken op het systeem....

Remy

het is een dell dimension V350 en er stond in mijn boekje dat dat ram geheugen mogelijk was

In een compaq kan ook gewoon geheugen hoor, is alleen niet gegarandeerd. Op het werk draaien alle werkstations met standaardgeheugen.

dit si dus spijtig, als er mensen zijn die het gehuegen willen kopen,meld het dan maar effe

Dan is het wel makkelijk als je even je woonplaats noemt, die staat namelijk niet in je profiel.

Kan me vergissen, maar er stond dat als alleen de 128mb module er in zit dan start de computer helemaal niet op. Ik zie opdit moment twee mogelijkheden:
of de 128 mb module is niet inorde
of het mainboard heeft een 128 mb module nodig die double sided of single sided is. Helaas wordt dit hier niet genoemd terwijl ik denk dat dit een belangrijk aspect is.

Dat kun je zien aan de module, zitten de geheugenchips aan één kant of aan beide kanten.

Dat zegt in dit geval niet veel. Somige mainboards werken in combinatie van singel en double sided geheugen. Het is belangrijk nu wat het boekje van je mainboard zegt in welke combinatie van geheugen werkt. Het kan best zijn dat het oorspronkelijke geheugen correct is en dat jouw 128 mb single sided dient te zijn. Maar deze informatie dient in het boekje beschreven te zijn.

Staat niet in het boekje want het was een pc die helemaal was samengesteld en ze vermelden niets over geheugen. Kan ik dat via een programma zien???

Is niet via een programma te zien, het enige wat nu zou kunnen is te achterhalen welk mainboard je hebt en dan de specificaties op te zoeken op internet en hopend dat men de juiste informatie aantreft over het mainboard van jouw. En het belangrijkste in welke volgorde jouw mainboard werkt met welk soort geheugen combinaties.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan