Geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

A.Vos

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2001
Op mijn Asus Mobo met P4 2.8 heb ik twee pc3200 geheugenrepen van het merk "elixir",..op deze repen wordt gebruik gemaakt van nanya geheugenchips.
Beide modules zijn getest met 'goldmem' en 'memtest'
en bevatten geen fouten.
Of elixir valt onder het zgn. OEM geheugen weet ik niet zeker, maar ze draaien in ieder geval zonder problemen.
Nu kan ik met ruim €10,- bijbetaling per reep,
corsair geheugen aanschaffen...weliswaar de 'value-series'... en ik vraag me af of dat een verstandige zet zou zijn..of dat ik het beter bij de huidige banken kan houden...

Wil je gaan overklokken?
Corsair staat redelijk bekent als goed over te klokken geheugen.

Ik heb hetzelfde geheugen als jij in m'n pc.(nanya/exilir)
Vind deze prima werken.
Corsair is natuurlijk wel een "merk" naam.
Wat betekent 'value-series'?

Laatst bewerkt:
Nee, ik ben niet van plan om te gaan overklokken. Vind m'n systeem snel genoeg en stabiliteit is ook wat waard!
Uit de Value-series van corsair komen volgens mij de wat goedkopere geheugenrepen met iets mindere specificaties. (die dan ook wel minder makkelijk over te klokken zullen zijn).

Jij bent dus wel tevreden over je elixir/nanya geheugen?
Hoe lang draait dat al bij jou?
In m'n andere PC's draai ik wel met merkgeheugen van infineon en kingston.
Dit elixir bevalt mij tot op heden ook wel, maar het draait hier pas sinds kort. Dus hoe het zich op de lange termijn gaat houden is nog een vraag....

Dan zal die Corsair de CAS/RAS lantecy wel trager zijn dan de andere versie's.

Ik heb nu een maand of twee m'n huidige moederbord, processor en dit geheugen.
Dus ik kan je niet vertellen hoe het op lange termijn gaat.
Ik gebruik het geheugen in "Dual-channel" en werkt naar mijn mening redelijk vlot.

Ja klopt, cas latency is bij de value series 2.5 (pc3200 modules), dus da's toch netjes. De (flink) duurdere modules van corsair draaien trouwens op cas 2.

Hier draaien die elixir-repen (cas 3) ook in dual channel, hetgeen -in vergelijk- ook lekker vlot werkt.

Ik heb de laatste tijd nogal wat 'kapot'geheugen teruggebracht, omdat de testjes met goldmem en memtest steeds fouten genereerden,..dit, voordat ik de huidige repen kreeg die nu dus wél foutloos draaien.
Ik neig er een beetje naar om ze toch maar te houden..
Nog maar eens 'n nachtje goed over slapen.
In ieder geval bedankt voor je snelle respons!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan