Geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Trikkel

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2005
Berichten
59
Ik heb een pentium3,128MB ram geheugen en 30GB harde schijf.Vorig jaar heb ik 128MB bij laten zetten.Waar kan ik dat zien,want als ik op mijn c station kijk staat er Capaciteit 27,9 GB gebruikt 14,2 GB en beschikbaar13,7 GB waar zit de rest dan??Bijna alle bestanden staan in C ,kan ik ook bestanden in een andere station zetten.A; is diskette D; is DVD E; is DVD-RW.Wie kan mij helpen:thumb:
 
Geplaatst door Trikkel
Ik heb een pentium3,128MB ram geheugen en 30GB harde schijf.Vorig jaar heb ik 128MB bij laten zetten.Waar kan ik dat zien,want als ik op mijn c station kijk staat er Capaciteit 27,9 GB gebruikt 14,2 GB en beschikbaar13,7 GB waar zit de rest dan??Bijna alle bestanden staan in C ,kan ik ook bestanden in een andere station zetten.A; is diskette D; is DVD E; is DVD-RW.Wie kan mij helpen:thumb:
En hoe zit het met die bestanden ik heb een hoop foto s die in een mapje staan voor mijn website kan ik die ergens anders kwijt dan in C
 
als je meer partities hebt zoals c: d: e: (ik zegmaar wat) dan daar,heb je enkel C: dan kan je enkel met mappen werken
 
Vorig jaar heb ik 128MB bij laten zetten
Wat bedoel je nou? Je hebt er 128 mb bij laten zetten (Dat is geheugen). Je hebt nu 128mb erin....had je eers 0mb. En je hebt het nu over je hardeschijf? :confused: :eek:
 
Geplaatst door Rimsic
Wat bedoel je nou? Je hebt er 128 mb bij laten zetten (Dat is geheugen). Je hebt nu 128mb erin....had je eers 0mb. En je hebt het nu over je hardeschijf? :confused: :eek:
:rolleyes: Wel ff goed lezen bovenin,ik zei dat ik 128MB erin had en 30 GB op harde schijf en vorig jaar 128MB erbij laten zetten:D
 
dus je hebt 256 mb geheugen en 30gb hardeschijf ruimte,en hardeschijf is geen geheugen dat is gewoon opslag ruimte
 
Je hebt het nu over werkgeheugen en opslagcapaciteit.
Dat zijn twee heel verschillende dingen.
Je schrijft dat je er 128 MB bij hebt laten zetten. Dat is werkgeheugen. Om de totale hoeveelheid werkgeheugen te zien klik je met je rechter muisknop op Deze computer en vervolgens op Eigenschappen. Op het tabblad Algemeen zie je hoeveel geheugen je hebt - zie bijlage.

Dat 30 GB opslagcapaciteit wordt weergegeven als 27,9 GB is niet zo vreemd.
Fabrikanten van hard discs flatteren de specificaties graag.
Waarschijnlijk kan jouw schijf 30.000.000.000 bytes bevatten.
Maar één gigabyte is meer dan 1.000.000.000 bytes.
Een kilobyte is 1024 bytes, een megabyte is 1024 kilobytes en een gigabyte is 1024 megabytes.
Een gigabyte is dus 1024 x 1024 x 1024 = 1.073.741.824 bytes.
En 30.000.000.000 / 1.073.741.824 = 27,9.

Guus.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan