geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

wilco 25

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2004
hallo ik heb een vraag over mijn moederbord
-asus p4p800 deluxe
-pentium 2600
-geheugen kingston 3200 400ddr
nou vind ik het raar als ik mijn computer opstart dat er dan dan staat bij geheugen frequentie 266 dat moet toch 400 zijn of ben ik in de war
wie kan mij helpen alvast bedankt

Wat is de FSB van je processor?(533mhz,800mhz)

Dat is inderdaad een beetje vreemd ja. Kan een foutje in het BIOS zijn... heb je de laatste firmware?

FSB= Front Side Bus

De snelheid van een processor wordt uitgedrukt in Megahertz of Gigahertz. Je hebt het dan over de kloksnelheid [MHz/Ghz] van de processor. Deze kloksnelheid wordt berekend aan de hand van 2 waarden, de multiplier en de Front Side Bus (FSB) snelheid van de processor. De processor is via de front side bus verbonden met het geheugen.

Afhankelijk van de kloksnelheid van de FSB (bv533 Ghz) kan het geheugen data uitwisselen met de processor. In de regel geldt hoe hoger de kolksnelheid, hoe meer dataverkeer er mogelijk is. Hier spelen ook nog wat andere factoren, zoals voltage, latency, etc. maar daar zal ik je neit mee lastig vallen.

mijn fsb is 800
en nee ik heb niet de nieuwste firmware ben bang dat dat verkeerd gaat

Maar dan nog... heb je het idee dat je pc minder presteert?

Als verder alles goed werkt en je hebt geen problemen, zou ik er maar niets aan doen.
Regel 1 bij computeronderhoud: If it ain't broke, don't fix it

nee hij presteert goed alleen ik vond het raar en daarom vroeg ik het

Laatst bewerkt:
moet nu gaan werken maar ga van het weekend een bios update doen in iedergeval bedankt voor het reageren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan